oskobMedlem sedan maj 20021 558 inlägg Hallå!
Jag håller på att sätta mig in i flex och hur man skapar komponenter. När jag kikat runt på diverse sidor så verkar det som att man kan välja om man vill skapa en komponent med en mxml-fil eller att man gör en actionscript-komponent. Hittils har jag bara lyckats skapa mxml-komponenter, men hur får jag in min actionscriptkod i denna? Jag skulle vilja ha en tillhörande .as-fil som implementerar all funktionalitet till min mxml-fil.
Och hur gör jag så att den tar attribut såhär:
<local:MyCustomComponent var="value" />
Tack på förhand!
ercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg Jag har inte mycket erfarenhet av Flex. Men när jag tittade på det för ett halvår sen. Så kunde man binda AS3-funktioner till MXML-taggar genom att skriva funktionsnamnet som ett attribut i taggen på nåt sätt.
MXML (om man vill) används ju för att lägga ut komponenterna medans AS3 står för all funktionalitet.
doridoriMedlem sedan juni 2006244 inlägg oskobMedlem sedan maj 20021 558 inlägg doridori: Jag har provat att göra en komponent via actionscript men eftersom det inte blir någon swc-fil av det förstår jag inte riktigt hur jag ska få in den i mitt projekt :/ Skriver jag namnet säger den bara att komponenten inte finns. Det känns som man behöver länka ihop dem på något sätt.