Troligvis så laddas den cachade XML filen in
var antiCache:Number = (new Date()).getTime();
myXML.load("xmlfil.xml?anticache="+antiCache);
4 svar · 353 visningar · startad av swon
Hallå!
Jag har ett problem med min Flashspelare i ett projekt.
Projektet består utav en Flashspelare som jag kopplat till en "Ladda upp" funktion. Du laddar upp en Låt som lägger sig i en Databas och i en mapp på servern. Därefter uppdateras XML-filen så att Flashspelaren får tillgång till låten.
Problemet är att när jag laddat upp en Låt visas den inte i Flashspelaren direkt! Jag måste starta om webbläsaren för att Låtarna ska visas i Flashspelaren.
Finns det något sätt så webbläsaren kan uppdateras mot databas/servern direkt?
Troligvis så laddas den cachade XML filen in
var antiCache:Number = (new Date()).getTime();
myXML.load("xmlfil.xml?anticache="+antiCache);
Tror inte det är XML-filen som är cachad, utan flashfilmen som ligger i browserns cache och därför struntar i att läsa in ny data från samma XML. Eller?
Kanske man kan förenkla rilles förslag genom att lägga till slumpad querystring-parameter i sökvägen till flashens xml-fil? På så sätt kan man nog "lura" flashfilen att den för varje sidladdning läser in en "ny" fil...
xmlfilattladda.xml?slump=43
Tror inte det är XML-filen som är cachad, utan flashfilmen som ligger i browserns cache och därför struntar i att läsa in ny data från samma XML. Eller?
Kanske man kan förenkla rilles förslag genom att lägga till slumpad querystring-parameter i sökvägen till flashens xml-fil? På så sätt kan man nog "lura" flashfilen att den för varje sidladdning läser in en "ny" fil...
xmlfilattladda.xml?slump=43
Om flashen är programmerad att läsa in en XML så kommer den göra det vid varje visning, oavsett om SWF-filen laddades från servern eller från cache.
Det är alltså med största sannolikhet så att en cachead XML-fil är problemet. Era lösningar kommer att fungera, men jag ville bara förtydliga att huruvida SWF-filen är cachead eller ej inte spelar någon roll.