Tja,
Har börjat bygga en flashgrej, allt funkar prima när jag testkör den i Adobe Flash CS3, men när jag testar den i Firefox så hänger sig animationerna titt som tätt, så hela flashfilen slutar att gå vidare. Detta händer på helt olika ställen varje gång. Dock fungerar det hur bra som helst i IE7, aldrig hänt där.
Jag kör en hel del tweens i början, och det är på nån av dessa tweens den alltid stannar i Firefox, någon som har koll på om det är någon bugg i FF eller något?
Hela grejen är kodad i AS3, mitt första "riktigt" stora projekt som jag gör i AS3.
Kör inte OO dock.
Men så här ser t.ex de två första funktionerna ut:
function animateObjects() {
var bottomLine_tween:Tween = new Tween(bottomLine_mc, "scaleX", Strong.easeOut, 0, bottomLine_mc.scaleX, 3, true);
var gubbeVanster_tween:Tween = new Tween(mainMovie_mc.gubbeVanster_mc, "y", Bounce.easeOut, -100, mainMovie_mc.gubbeVanster_mc.y, 2, true);
var gubbeHoger_tween:Tween = new Tween(mainMovie_mc.gubbeHoger_mc, "y", Bounce.easeOut, -100, mainMovie_mc.gubbeHoger_mc.y, 3, true);
var gubbarSkugga_tween:Tween = new Tween(mainMovie_mc.gubbarSkugga_mc, "alpha", Bounce.easeOut, 0, 1, 3, true);
gubbeHoger_tween.addEventListener(TweenEvent.MOTION_FINISH, showPratBubbla);
}
function showPratBubbla(e:TweenEvent):void {
mainMovie_mc.pratbubbla_mc.procentspak_mc.reglage_mc.x = 380;
mainMovie_mc.pratbubbla_mc.alpha = 0;
mainMovie_mc.pratbubblaSkugga_mc.alpha = 0;
mainMovie_mc.pratbubbla_mc.visible = true;
mainMovie_mc.pratbubblaSkugga_mc.visible = true;
var pratbubbla_tween:Tween = new Tween(mainMovie_mc.pratbubbla_mc, "alpha", Strong.easeOut, 0, 1, 3, true);
var pratbubbla_tween2:Tween = new Tween(mainMovie_mc.pratbubbla_mc, "scaleX", Elastic.easeOut, 0, 1, 3, true);
var pratbubbla_tween3:Tween = new Tween(mainMovie_mc.pratbubbla_mc, "scaleY", Elastic.easeOut, 0, 1, 3, true);
var pratbubblaSkugga_tween:Tween = new Tween(mainMovie_mc.pratbubblaSkugga_mc, "alpha", Bounce.easeOut, 0, 1, 3, true);
pratbubbla_tween3.addEventListener(TweenEvent.MOTION_FINISH, ljusetSlacks);
}
animateObjects();