Tjena!
Har lite funderingar kring transitions för dynamiska textfält och dess innehåll.
Har tidigare använt mig utav masker,alpha tint osv, men är det någon som vet hur man gör för att få denna typen av transitions? ->http://www.proyectiva.com
Ser liksom ut som de slumpas symboler innan texten kommer fram.
Vet att den finns någon form av komponent man kan köpa för att göra lite coola transitions, men min förhoppning är att man ska klara sig utan denna :)
hana78Medlem sedan aug. 200653 inlägg nu fick jag faktiskt inte upp något exempel på den adressen... men jag kan tänka mig att antingen läsa in hela texten som en sträng och sedan slumpa ut vilken bokstav den ska skriva ut.
om bokstäverna skall skrivas ut som delar så blir min första tanke att du måste skapa ett movieclip som ersätter varenda bokstav... antingen kan du då dela upp bokstäverna i delar och animera in dem slumpmässigt med AS eller så kan du ju ha bokstäveranimation i olika movieclips. om du förstår ? =)
MattiaxMedlem sedan feb. 200738 inlägg Hej du!
Jag har gjort en liten slump-grej till dig ..
Lägg in ett dynamiskt textfält och döp det till minText.
Testa sedan att lägga in följande kod och se vad som händer.
Finns säkert andra sätt att göra detta på, som är mer effektiva.
Men det slumpas symboler innan den rätta texten kommer fram,
precis som du önskade.. Om jag har förstått dig rätt, vill säga :)
var slumpString:String = "£€&@%#!?+=)(";
var noSlumpString:String = "DETTA ÄR MIN TEXT";
var currentLetter:Number = 0;
var slumpCounter:Number = 10;
onEnterFrame = function(){
if( slumpCounter > 0 && currentLetter < noSlumpString.length+1 ){
minText.text = "";
for( i=0;i<currentLetter;i++)
minText.text += noSlumpString.charAt(i);
for( i=currentLetter-1;i<noSlumpString.length-1;i++){
tempLetter = slumpString.charAt(random(slumpString.length));
minText.text = minText.text+tempLetter;
}
slumpCounter--;
}else{
slumpCounter = 10;
currentLetter++;
}
}
//M
MattiaxMedlem sedan feb. 200738 inlägg Lite dåligt med kommentarer här inne, måste jag säga. Nog finnas det väl någon som har några invändningar eller synpunkter på min text?? //M
Sorry, har inte varit aktiv här på ett tag. Men det är ju perfekt, fungerar utmärkt! :) Tackar!