freguzMedlem sedan feb. 2005280 inlägg Har en sida med lite flash spel och jag tänkte att man kanske skulle kunna spela dom på en mobiltelefon.
Om det nu går (med flash player lite 3 kanske), så vet någon om det finns en direktlänk som mobilanvändaren kan surfa till o installera?
Testar o gå in på adobe.com med mobilen och man får bara upp corporate trams, klickar på "get flash player", ingen auto detection så långt ögat når, man får bara mer corporate grejer att läsa och min mobil (Ericsson K800i) säger att sidan var för stor osv.... inte imponerande.
Vore guld att få reda på hur det ligger till i detta lilla ämne :-) Kanske inte går, men då vet man ju det ialla fall :bire
/Freguz
Här är vad Adobe säger om att installera Flash Lite:
http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=4632f5aa
Jag kan inte speiciellt mycket om Flash Lite, men jag hade trott att spelaren redan kommer installerad på de devices som har stöd för den.
Dock så är det inte sannolikt att dina spel kommer fungera på Flash Lite om det inte är utvecklade med det i åtanke från början.
freguzMedlem sedan feb. 2005280 inlägg Ja det verkar inte bättre än att mobilerna har det i såna fall redan installerat från fabrik.
Mja, spelen är gjorda i flash 4, så det krävs väldigt lite egentligen, så med lite tur så :-)
MaacusMedlem sedan jan. 2007108 inlägg I Flash CS3 så finns det stöd för mobiler. När man startar flash kan man välja Create New Flash File (Mobile).
Har för mig att jag provade en gång att göra en Flash Lite swf och la den på en länk som jag sedan wappad till med min Sony Ericsson o det fungerade utan problem.
Hoppas att detta hjälpa något på vägen.
doridoriMedlem sedan juni 2006244 inlägg Jag vet inte om man kan öppna vanliga .swf-filer med Flash Lite.
Jag skulle tippa på att du måste skapa och exportera din fil för mobiler från början.
Känns som de flesta modeller idag har Flash Lite 2.0.
Då är det actionscript 2 som används.
freguzMedlem sedan feb. 2005280 inlägg
doridori skrev:
Jag vet inte om man kan öppna vanliga .swf-filer med Flash Lite.
Jag skulle tippa på att du måste skapa och exportera din fil för mobiler från början.
Känns som de flesta modeller idag har Flash Lite 2.0.
Då är det actionscript 2 som används.
Ok, i bästa fall har jag kvar .fla filerna och kan spara om dom :OO