webForumDet fria alternativet

Datum strul

2 svar · 362 visningar · startad av saturday

saturdayMedlem sedan jan. 2007133 inlägg

Hej,

Jag har en ålderscheck som ser ut så här:

var_Typed = new Date(myYear,myMonth,myDate)

var_Today = new Date();

differenceMilliseconds = var_Today - var_Typed;

difference_days = Math.floor(differenceMilliseconds/86400000);
difference_years = Math.floor(difference_days/365)

trace("You are " + difference_years + " year old");

if(difference_years < 18) {
	trace("Du är under 18!")
} else {
	trace("Du är över 18!")
}

Men jag får "NaN" i första tracen och "Du är under 18 år!" i andra. Om jag byter ut variablerna "mYear", "myMonth" och "myDate" till egentliga siffror ("2002,12,02") så funkar det. men inte när datan kommer in via variablerna.

Har prövat att göra om om variablerna till number innan jag kört in dem i new date, men det gör ingen skillnad.

Någon som vet vad som felar?

Datumet har fortsatt att strula. Jag fick sätta trace på mina variabler innan jag gör dem till datum. Och döm om min förvåning när tracen visar följande meddelande (När jag yller i "1978 1 1" mina tre fält):

--
<TEXTFORMAT LEADING="-3"><P ALIGN="CENTER"><FONT FACE="Helvetica Neue Bold Condensed" SIZE="11" COLOR="#FFFFFF" LETTERSPACING="0" KERNING="0">1978</FONT></P></TEXTFORMAT><TEXTFORMAT LEADING="-3"><P ALIGN="CENTER"><FONT FACE="Helvetica Neue Bold Condensed" SIZE="11" COLOR="#FFFFFF" LETTERSPACING="0" KERNING="0">1</FONT></P></TEXTFORMAT><TEXTFORMAT LEADING="-3"><P ALIGN="CENTER"><FONT FACE="Helvetica Neue Bold Condensed" SIZE="11" COLOR="#FFFFFF" LETTERSPACING="0" KERNING="0">1</FONT></P></TEXTFORMAT>
Invalid Date
You are NaN year old
Du är under 18!
--

Ja visst! En himla massa kod kommer från någonstans jag inte alls känner till. Jag tycker att datan borde ha sett ut "197811" - men tydligen tycker inte Flash det... Jag har kollat och "render HTML" är inte ibockat. Snälla, hjälp, hur får jag ut normal data utan massa kod i kring?

löste problmet själv genom att ta bort variabelnamnet på fälten och sätta instansnamn i stället.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)