s_amuelMedlem sedan feb. 20081 inlägg hej. Jag har gått en kurs i flash, men i macromedia flash 5. Jag är VERKLIGEN inte en programmerare och lutar mig lugnt tillbaka på färdiga lösningar i enkla program.
Jag får alltså problem med actionscript-delen här. Måste jag koda själv? Visst kan jag klippa in ett goto-script, men missar paranteser, handles etc när jag ska modifiera. I flash 5 fanns checkrutor för exempelvis "on release..." för goto-kommandot. Hmmm. finns det någon "designer" ruta med färdiga val, eller måste jag koda själv?
tack! samuel
Man tog bort funktionen i och med Flash MX och ersatte den mer eller mindre med "behaviours". Har för mig att Macromedia sa nått om att man tyckte att skulle man programmera så kunde man lika gärna göra det ordentligt. Fast egentligen tror jag att man inte villa lägga ner tid på att hålla på och lägga till all funktionalitet i denna "wizard". Har för mig att actionscriptreferensen mer än fördubblades i storlek från Flash 5 till Flash MX. Och ärligt talat så är det mycket snabbare och effektivare att lära sig skriva koden för hand.
Dock återuppstod faktiskt funktionen i "Script Assist" i Flash 8.
/Mirandir