webForumDet fria alternativet

Vissa html-element funkar inte...

Flashur Flash, Shockwave

6 svar · 573 visningar · startad av bassebhu

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Frågan#1

Tja!

Jag hämtar in data från en php-fil innehållandes "variabel=<b>texten</b>", men i flash så försvinner texten när jag använder <b> och <i>, men inte om det är inom <u>, <font>, <a> m.fl. som funkar som det ska. Typsnittet är Tahoma som jag dessutom har bäddat in med över 400 tecken eller vad det var och fontstorlek och allt sånt är normalt. Textfältet är dynamiskt med html och markering påslaget.

Vad kan det bero på? Tackar för svar!

Förslag? :)

Medlem sedan maj 2005704 inlägg

Du måste bädda in bold och italic separat, antingen genom att skapa ett par extra textfält eller genom att lägga till dem i ditt "library".

Blixtsystems skrev:

Du måste bädda in bold och italic separat, antingen genom att skapa ett par extra textfält eller genom att lägga till dem i ditt "library".

Schysst! Jag lade in några textfält med en bokstav i i samma färg som bakgrunden och bäddade in bold i ena och italic i andra. Fullösning men det funkade. Finns det något sätt att få in ett textfält utan text t.o.m.?

Beskriv gärna hur man gör den andra metoden också. Jag fick in en font i library, men är det linkage man ska pilla på sen? Jag testade att exportera som actionscript och till första framen men då kajkade alla andra tahoma-fonter ur som funkade tidigare.

Medlem sedan maj 2005704 inlägg

Det går bra att skapa ett textfält utanför scenen och du behöver inte ha någon text i ett dynamiskt textfält för att det skall gå att bädda in typsnitt.

Om du istället lägger till den i library genom att välja "New Font..." i library menyn så ger du den ett länknamn, och det dyker sedan upp bland typsnittsalternativen i egenskaperna för textfältet under det namnet med en asterix. Jag använder den metoden för textfält jag skapar med AS, men jag förmodar att du annars måste ändra de textfält du redan har till att använda länknamnet istället för typsnittnamnet.

ok. tack för svaret. ska testa!

Medlem sedan dec. 200384 inlägg

Först, med textfältet markerat, se till att 'autokern' är avmarkerat och ej används.

Prova att sätta properties med ett TextFormat-objekt:

var tf:TextFormat = new TextFormat();
tf.bold = true;

[textfältets namn].setTextFormat(tf);
129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.25f56b17
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)