hur integrerar man en flashspelare på websidan och vilka format kan man spela upp i den, om jag till exempel har en mpgfil (referensen till den) i en databas och vill spela upp den filen på sidan, hur gör man då
Ex: om en medlem har laddat upp en videofil och sparat referensen i databasen så ska den spelas upp när man kallar på den personens id via en länk.
Har för mig att det finns en hel del gratis videospelare på nätet. Problemet är att Flash bara stödjer videoformatet flv (FLash Video). Så innan en videofil kan kan spelas upp i en videospelae gjord i Flash måste den omvandlas till flv-format.
/Mirandir
mirandir skrev:
Har för mig att det finns en hel del gratis videospelare på nätet. Problemet är att Flash bara stödjer videoformatet flv (FLash Video). Så innan en videofil kan kan spelas upp i en videospelae gjord i Flash måste den omvandlas till flv-format.
/Mirandir
bästa sättet för att spela upp ex mpg-videos?
tja skall du spela upp den i mpg format så är väll quicktime-player eller windows media player(Funkar av naturliga själ bara med windows-datorer) att föredra.
/Mirandir