Hejsan har ett problem som ja ginte vet hur jag ska losa
Sahar ar det om ni gar in pa https://www.djlabbe.se och sedan gar in pa gastboks lanken sa finns det en lank dar som for er vidare till en gastbok som ar gjort i flash.
Grejen ar den att jag vill att den gast boken ska ligga direkt pa sidan och att den inte ska laddaspa en ny sida. Jag vill att nar man trycker pa gastbok i menyn sa ska gast boken ska ladda som ett mc och lagga sig over allt annat, istallet for att man fosrt ska behova trycka pa menyn och sen lanken. Men grejen ar den nar jag laddar in gastboken som ett mc sa slutar den funka. man kan skriva till dess text fil men den kan inte ladda text filen. Jag har kollat sok vagen for textfilen som den ska ladda for att man ska se vad som har skrivits i gastboken och ska det inte vara nagra problem med. Nagon anna som vet hur jag kan gora for att lattast fa det att funka som jag vill?
Mvh Stavros
Problem med gastbok
1 svar · 484 visningar · startad av stavve
Jag skulle misstänka att det är ett problem med sökvägar i actionscript. När du laddar in en film i ett filmklipp så kommer denna film att köras som om den vore detta filmklipp.
Det innebär bl.a. att _root pekar på huvudfilmens huvudtidslinje inte den inladdade filmens. Vilket är det vanligaste felet som uppstår när man laddar in en film i ett filmklipp.
/Mirandir