Hej.
Nu har jag testat hur många tutorials som helst, som inte funkar.. eller så är det jag som gör något fel.
Jag använder Adobe Flash CS3..
Finns det någon bra tutorials ni kan tipsa om när man vill göra en flashmeny?
Tack på förhand.
7 svar · 597 visningar · startad av deewie
Hej.
Nu har jag testat hur många tutorials som helst, som inte funkar.. eller så är det jag som gör något fel.
Jag använder Adobe Flash CS3..
Finns det någon bra tutorials ni kan tipsa om när man vill göra en flashmeny?
Tack på förhand.
ska det var en helt vanlig meny fast att den är gjord i flash?
Gör önskat antal knappar.
Döp dom till ex. hem, länkar m.m.
Sen skriver du på första keyframe:
knappensnamn.onRelease = function() {
getURL("filen.html", "_self");
}
Ett kod stycke per knapp. Hoppas detta hjälper dig.
hej igen, jag vill dessutom att den ska "tintas" när man har musen över. Alltså så att knappen ändrar färg när man har musen över, hur får man så?
Tack för svaret btw :)
testade att göra som du beskrev.. men fick felmeddelande som såg ut så här:
1119: Access of possibly undefined property onRelease through a reference with static type flash.display:SimpleButton.
Testa att ladda ner den här fla filen så kan du kanske se hur ja gjort och lära dig från den.
http://www.wikiupload.com/download_page.php?id=192789
Får det verkligen inte att funka, får alltid något felmeddelande om actionsscriptet varje gång jag ska exportera den. Och det är rätt kodning..
Finns det någon bra tutorial när man vill göra en flashmeny i Flash Professional CS3?
Eller finns det någon som skulle vilja vara schysst och göra en åt mig? :r
Vad konstigt att du får felmeddelande. Filen som jag gjorde var gjord i Flash CS3.
Du kan skicka över filen till mig så kanske jag kan se vad som är fel om du vill?
Ursäkta för lite offtipic, men varför i h-e ska du ha en flashmeny?! Lös det med (X)HTML, CSS och JavaScript istället. Grymt mycket användarvänligare och smartare.