... som jag idag använder som en av två bilder i huvudet på en liten webbutik.
Vid uppgraderingen av den programvaran jag använder (ShopFactory 7 Gold), har delar av den mall jag delvis använder, nu istället gjorts om till en Flash-fil (*.swf). Ser i praktiken likadant ut som min gamla jpeg-bild, förutom en logo jag lagt till på min egen bild. Bilden till höger om Flash-filen, är fortfarande en jpeg-bild (se nedan).
Vill nu få ditt min logo igen (inte den mindre som nu syns) genom att ersätta *.swf-filen med min egen, men har idag INGEN kunskap i Flash (dock HTML och CSS). Har tagit hem Adobe Flash CS3 på prov och sitter nu och blir frustrerad över att jag inte "förstår" hur jag skall starta upp och göra en enkel "bild".
Kan någon därför hjälpa mig med svar på följande?
Är det överhuvudtaget möjligt att utgå ifrån en given jpeg-bild (liknande den jag har eller i annat format) och få fram en *.fla och därefter *.swf-fil?
Har prövat genom att jag öppnat jpeg-bilden i Flash och sparat den som *.fla och därefter publiserat den som *.swf som EN ruta (räcker det?). Flash Player läser galant filen och den ser bra ut, ...
..MEN problemet kommer då jag byter ut min nya *.swf-filen mot den befintliga i programmet och som namnändrats till orginalfilens namn. Den högra jpeg-kommer då inte upp, se nedan!
Alla script och html-sidor ser fortfarande likadana ut kodmässigt, så det enda som skall vara ändrat är *.swf-filens utseende/innehåll och därav min fråga!
Finns det någon BRA hjälp på nätet för nybörjare, som ni kan rekommendera (för mycket att välja på!)?
Baserar sig på en jpeg-bild som importerats in i Flash CS3 och exporterats som *.swf. "Bilden" syns i webläsaren, men något gör att jpeg-bilden till höger i min header inte laddas.
Tack på förhand.
biggles-1
408 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e