ALeafMedlem sedan maj 200720 inlägg Håller på att spika ihop alla swf'er jag gjort men har ytterligare probs med länkningen.
Ska försöka förklara så tydligt som möjligt. :)
Via knapptryckning i en meny i "nr1.swf" (som ligger i level1), laddas sedan in "nr2.swf" (i level1, ersätts alltså) men hur gör jag sedan för att ladda korrekt länk ("main_X.swf") i level 2 på "nr2.swf"?
Samma meny finns också i "nr2.swf", men annat utséende.
Har försökt använda _global.num på olika sätt men får det inte att fungera korrekt.
Ha d!
ALeafMedlem sedan maj 200720 inlägg Kom på ett lite enklare sätt att förklara vad det är jag söker. :r
Detta ska alltså ske:
startar på "nr1.swf" (level 1) -> tryck på en Menylänk -> går då till "nr2.swf" (level 1) och vald menylänk ("main_1", "main_2" osv.) öppnas i level 2.
Hur gör jag för att på frame 1 i "nr2.swf" identifiera vilken länk jag tryckte på i "nr1.swf"?
Är somsagt ganska ny inom flash än sålänge, sådet är kanske lite klumpigt skrivet. :p
Tja enklast är väll att ladda filmen som skall in i level 2 från "nr1.swf".
Annars kan du spara undan datan i en variabel på level 0 och sedan hämta den igen i nr2.swf.
/Mirandir
ALeafMedlem sedan maj 200720 inlägg A, haken är som jag glömde nämna är att det är en utgång på "nr1.swf" som ska spelas först, innan den går vidare till "nr2.swf" för att sedan ladda in tex. "main_1.swf" i level 2.
Men hur gör jag för att spara det i en variabel vilket kanske blir smidigast,
och hur ser då koden i level 0 samt i "nr2.swf" ut?
Du behöver inte lägga till någon kod i level 0. På det ställe där du triggar laddningen av "nr2.swf" kan du placera följande kod (laddar main_1.swf):
_level0.toOpen = "main_1.swf";
Och sedan i nr2.swf då det är dags att ladda in filmen:
loadMovieNum(_level0.toOpen, 2);
/Mirandir
ALeafMedlem sedan maj 200720 inlägg Ok, ska testa detta. Tackar! :)