Hej!
Jag har en bild tagen med en 360 graders kamera. Den ligger i Quicktime format (.mov) och har både zoom och scroll funktion när man spelar upp den i Quicktimeplayer.
Jag vill lägga till lite actions till den men när jag importerar den till Flash8 blir den bara en stillbild utan varken scroll eller zoom!
Har någon av er stött på det här problemet? Måste man ladda filmen i ett movieclip? Men hur kan jag då göra en navigation i en externa filmen?
jag har ett exempel på en quicktimefilm som visas i en flashfilm, Kolla här:
http://commercialtours.ehometours.net/Retail/JRouxDesigns/
klicka på 360 grader virtual tour, längst ner till vänster.
:OO
Tror inte att du kan använda dig av "3D quicktime" i Flash överhuvudtaget överhuvudtaget.
De enda virtual Tour jag hittar är ren Quicktime. Inget Flash inblandat.
/Mirandir
Ok, det var ju synd.
Tack för snabbt svar i alla fall!
hälsningar KarlAlfred
nimaluMedlem sedan aug. 200414 inlägg Få grafiiskt objekt att rotera
Kan med med Flash få ett grafiskt objekt att snurra runt sin egen axel? Tex. som en jordglob, om ni förstår?
Kan gå tillbaka till 360 grader saken... jag gjorde för många år sedan så att när en bild lämnar så genereras den på andra sidan.... så det går att göra en 3D room view liknande sak. (ska se om jag kan hitta koder, lovar inget) dock inte som quick time gör :|
GlitterMedlem sedan juli 2003465 inlägg Om du har/skaffar en fisheye lins så skulle du kunna använda Easypano 5 i det kan man göra flash-tourer.
Men jag tror inte man kan mixtra med navigationen om man inte har ett annat program från Easypano.