Hur funkar det här med fps. Vad gör flash om jag ställer in t.ex. 20fps och sen skriver in mängder av actionscript på varje frame? Kör den med 20fps ändå och typ hoppar över den koden som den inte hinner köra? Okej, nu när jag skriver detta så låter det som att det inte makes no sense. Men men, det skadar ju inte att fråga.. :)
Sen har jag en annan fråga. Finns det nåt sätt att se när användaren lämnar flashsidan? Jag skulle alltså vilja skicka en variabel till ett php-skript om man tex stänger ned webbläsaren eller går till en annan webbsida.
Angående andra frågan... Man kan inte se ifall en besökare väljer att stänga ner webbläsaren eller inte. Men du skulle ju kunna göra en kryssruta eller en avstängningsknapp i din flash-fil. Ifall besökaren klickar på den så kan du ju göra vad du vill.
Det går att se till att flash håller sig till en fast framerate och skippar frames om webbläsaren inte hinner med att rendera alla frames.
Antingen kan man lägga en ett stream ljud eller driva det hela genom setInterval.
Då det gäller att upptäcka om användaren stänger ner webbläsaren så är det knepigt.
Javascript har ett onUnload event men det funkar inte på så många webbläsare.
Man kan kolla om en användare blivit aktiv genom att köra någon slags polling till servern.
Jag vet att med t.ex. Red5 eller ElectroServer finns det events för då användaren stänger din applikation, men om du inte behöver funktionaliteten av en mediaserver/socketserver så kan det vara lite överkurs att implementera för det syftet allena.
249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2