webForumDet fria alternativet

En mp3-spelare som låser webbläsaren

Flash

3 svar · 544 visningar · startad av vic

Medlem sedan apr. 2006244 inlägg
Frågan#1

Hej!

Håller på med en OS mp3-spelare som spelar externa mp3-filer. Problemet är att när mp3'n håller på att ladda kan man inte öppna någon annan länk på webbplatsen. När man klickar på en länk börjar webbläsaren ladda tills att mp3-spelaren laddat färdigt låten, först då förflyttas man till den nya adressen.

Grejen är att vi samtidigt utvecklar en egen mp3-spelare som kommer fungera likadant som den jag nu testat. Min fråga är då vad jag ska göra för att laddningen av mp3-filen inte ska låsa webbläsaren på det sättet?

Mvh

Vic

Medlem sedan maj 2005704 inlägg

Jag har utvecklat en del spelare och aldrig haft det problemet, så mig veterligen är det inte något specifikt man behöver göra för att webbläsaren inte skall låsas.
Frågan är snarare hur det kommer sig att den spelaren du testat med lyckas med det.

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Vad använder du för teknik? Är det mycket Javascript är det värt att veta att all Javascript körs i en tråd.

Medlem sedan apr. 2006244 inlägg

Gå t ex in på https://www.allears.se och sen går ni på en artist i listan så får ni fram spelaren till höger. Testa att gå in på en länk under tiden som en låt laddar. Det går inte! :)

Jag har testat tre olika OS spelare, alla skapar samma problem. Jag har testat att inte blanda in någon javascript över huvudtaget men det har inte påverkat problemet så därför antog jag att det hade att gör med flashens actionscript

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)