webForumDet fria alternativet

Visa film på en webbsida

Flash

4 svar · 419 visningar · startad av maqe

Medlem sedan dec. 2003824 inlägg
Frågan#1

Jag har en quicktimerulle som jag vill visa på webben och tänkte använda flash för att göra det. Hur gör man lämpligast för att anpassa filmen för webben? Jag har provat att importera direkt i flash och sedan exportera en flashfilm och det funkar ju ok. I många fall ser man att flv-filer används, hur exporterar jag så att jag får en flv fil och en swf fil istället för bara swf och vad är det för skillnad?

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Flv är enbart video för flash, medan swf är själva vektorgrafiken.

Jag skulle rekommendera något videoredigeringsprogram för att komprimera till flv.

Annars:

Creating Flash Video (FLV) Files with Flash Video Exporter
http://www.adobe.com/devnet/flash/articles/flv_exporter.html

Jag har macromedia flash 8 basic och det verkar som att man måste ha professional för att kunna jobba med flv?

Medlem sedan maj 2003750 inlägg

Ja Flash 8 Basic har inte samma flv features som Pro versionen har. T.ex så har den ingen funktionalitet för flv konvertering. Basic kan dock fortfarande hantera flv filer via NetConnection och NetStream, dock så är det ju en hel del merarbete då pro versionen har en flv-player komponent.

För att omvandla dina filmer till flv så kan du ju skaffa något av alla de tredjepartsprogram som finns. T.ex: Sorenson Squeeze.

/Mirandir

Okay, får väl uppgradera till pro annars men det var inte billigt ;)

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)