webForumDet fria alternativet

Ignorerar actionscript

3 svar · 329 visningar · startad av KalleWarrior

KalleWarriorMedlem sedan mars 200618 inlägg

Jag har gjort en flashfilm, men eftersom frames ligger i fel ordning i tidslinjen (i Flash MX 2004) rättade jag till det med en massa GoToAndPlay i mitt actionscript.. och det funkar i flashplayer och i Internet Explorer.

Men Firefox bara ignorerar mina actionscript och spelar upp filmen i den ordningen allt ligger i tidslinjen... och andra har samma problem i Explorer har jag hört. Jag antar att det är jag som har missat nåt... för annars har jag inget problem att se flashhemsidor/flashspel i Firefox.

Varför jag är så desperat med att få reda på hur man löser det här, är för att jag har vunnit en tävling med just den här filmen, och det var när arrangörerna publicerade min fil på internet som jag upptäckte problemet. Jag vill ju att så många som möjligt ska få se filmen som den är tänkt att ses (eller så huller om buller är det egentligen inte, det är bara att introscenen fattas eftersom den ligger i slutet av tidslinjen, och att bakgrundsmusiken aldrig sätts igång). Det måste ju gå att lösa på nåt sätt.

Jag har aldrig kommit till webb-publiceringsstadiet förr så jag vet absolut ingenting om detta. Hjälp! :o

(söta julsmileys föresten :L )

RifflesMedlem sedan juni 2000974 inlägg

Du orkar inte göra det i rätt ordning då?

KalleWarriorMedlem sedan mars 200618 inlägg

Jag har försökt men det blir fel på framsen då... jag får sitta och rätta till en massa grejer manuellt, fast det kanske är enda sättet... jag trodde jag skulle slippa det...

trodde det skulle finnas nåt annat, när alla andras actionscipt funkar utom mina. Skulle vara skönt att veta vad det berodde på bara.

mirandirMedlem sedan maj 2003750 inlägg

I 9 fall av 10 när det fungerar i en browser men inte den andra så beror det på att man antingen har olika versioner av playern och/eller att angivna parametrar skiljer sig mellan object/param-taggarna och embed taggen.

Kan du posta en länk till sidan?

/Mirandir

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)