Jag har gjort en flashfilm, men eftersom frames ligger i fel ordning i tidslinjen (i Flash MX 2004) rättade jag till det med en massa GoToAndPlay i mitt actionscript.. och det funkar i flashplayer och i Internet Explorer.
Men Firefox bara ignorerar mina actionscript och spelar upp filmen i den ordningen allt ligger i tidslinjen... och andra har samma problem i Explorer har jag hört. Jag antar att det är jag som har missat nåt... för annars har jag inget problem att se flashhemsidor/flashspel i Firefox.
Varför jag är så desperat med att få reda på hur man löser det här, är för att jag har vunnit en tävling med just den här filmen, och det var när arrangörerna publicerade min fil på internet som jag upptäckte problemet. Jag vill ju att så många som möjligt ska få se filmen som den är tänkt att ses (eller så huller om buller är det egentligen inte, det är bara att introscenen fattas eftersom den ligger i slutet av tidslinjen, och att bakgrundsmusiken aldrig sätts igång). Det måste ju gå att lösa på nåt sätt.
Jag har aldrig kommit till webb-publiceringsstadiet förr så jag vet absolut ingenting om detta. Hjälp! :o
(söta julsmileys föresten :L )