webForumDet fria alternativet

unloadMovie?

3 svar · 495 visningar · startad av kittlos

kittlosMedlem sedan sep. 2002205 inlägg

Jag har en film som består av två objekt en movie (knapp_mc) med fram- och bakåt-knappar, en movie (deltagare_mc) som innehåller kod för att ladda in en extern film, vilken det är avgörs med en räknare (film1.swf, film2.swf etc). Filmen laddas med loadMovie.

filmen deltagare_mc går i en snurra, och när den är klar med film1.swf går den vidare till nästa, film2.swf.

Problemet: med pilknappen ska man kunna hoppa till nästa externa film (tex film2.swf) men vad som händer då är att deltagare_mc börjar om men med samma externa film som redan var inladdad, alltså känns det som att man skulle behöva "tömma" deltagare_mc vid knapptrycket. Har jag rätt?

Kan man använda sig av unloadMovie?

Hur ska man göra?

mirandirMedlem sedan maj 2003750 inlägg

Laddar den inte filmen alls? Isåfall skulle jag ta en titt på koden.

/Mirandir

Jo, den laddar in filmen korrekt, och om jag låter timelinen gå så laddar den in nästkommande film också. Det är när jag går in och hoppar till nästa "runda" med hjälp av fram-knappen som den laddar om filmen, fast med samma film som visades precis innan jag klickade...

jag löste det genom att låta knappen gå till slutet av deltagare_mc, och där gå antingen till nästa eller förra frame beroende på knapptryck etc.

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)