Det gör du med javascript såklart:
width = 800;
height = 600;
window.open("sidanmedflash.html", "myWindow", "menubar=no,scrollbars=no,location=no,status=no,resizable=no,toolbar=no,width" + width + ",height=" + height);
/Mirandir
2 svar · 442 visningar · startad av dangerpowers
Hej!
Jag har länge försökt göra en hemsida men utan några som helst kunskaper i hemsidesnickeri så köpte jag till slut en kurs "building Website in Flash 8" by Craig Campbell. I alla fall, nu har jag gjort en början till en sida;
Men jag skulle vilja att min hemsida kommer upp som en egen "Flash hemsida" eller vad man ska kalla det för. Alltså mer se ut som när man förhandstittar på den i Flash. (Att hemsidan inte blir större än man gjort det i Flash) Alltså inte så ihoppträng i Internet Explorer som det ser ut nu...
Ett exempel på hur jag skulle vilja att det fungerade är;
Där är det som en länk i IE och när man sedan trycker på den så kommer sidan som i ett eget fönster och med den storleken som man gjort sidan med i Flash.
Går det att göra så det blir så endast i programmet Falsh eller måste man då baka in sin hemsida i typ dreamweaver också etc?
Är mkt tacksam för hjälp!
Mvh
Roger
Det gör du med javascript såklart:
width = 800;
height = 600;
window.open("sidanmedflash.html", "myWindow", "menubar=no,scrollbars=no,location=no,status=no,resizable=no,toolbar=no,width" + width + ",height=" + height);
/Mirandir
Hej igen,
Får jag fråga hur man gör i praktiken; ska jag öpnna mitt dokument, som i mitt fall heter index.html i programmet Flash, då kommer det ju upp koden, är det där som jag ska fylla i den där koden du gav mig. Och i så fall kan man skriva den koden på vilken rad som helst?
Eller ska man göra detta i ett annat program och inte i Flash?
Detta kanske är lite för "nybörjare/förvirrad" frågor för detta forum, men som sagt, är jättetacksam för hjälp.
Mvh
Roger