Har gjort en animation..animationen funkar när jag kör filmen med "Enter". Men vid Ctrl Enter och om jag förhandsgranskar på webben så står filmen helst still. Vad kan detta bero på?
Tacksam för hjälp
4 svar · 370 visningar · startad av Kalle M
Har gjort en animation..animationen funkar när jag kör filmen med "Enter". Men vid Ctrl Enter och om jag förhandsgranskar på webben så står filmen helst still. Vad kan detta bero på?
Tacksam för hjälp
Det finns en miljon saker som kan fela. När du använder [enter] så spelas enbart animationerna upp. Inget skript körs. Så det kan ahända att du har ett stop() kommando någonstans som stoppar upp tidslinjen.
/Mirandir
Jo men detta fallet ska inte ha med script att göra.
Jag satt vid en dator på min skola och gjorde en animerad strålkastare. Den funkade inte när jag körde..men när jag bytte dator funkade det. Tänkte om det är nån inställning som gör det?
Det finns ju iofs file->Publish settings...->html->Paused at start men den skall ju bara påverka när du publicerar en html-sida och inte när du testkör med [ctrl] + [Enter]
/Mirandir
Lite trist bara. Skulle visa en kompis hur man gör en animerad strålkastare så funkar filmen bara med Enter. Inte med Ctrl enter eller på webben.
Har inga script..