Ja som frågan lyder, hur länkar jag till ett annat dokument?
Jag har en ljudfil som jag inte vill ska ladda in tillsammans med resterande del av min .swf. Det skulle ta alldeles för lång tid. Jag vill alltså att den andra .swf filen ska laddas in i den redan befintliga sidan med ljudspåret när man klickar på lyssna. Den befintliga sidan skall alltså inte försvinna när den nya laddas in utan bara tillkomma.
Om jag nu skulle vilja göra någon liten pop-up med med en stop och playknapp i. Skall denna "ruta" ligga i den redan befintliga sidan eller i den nya som laddas in?
Är ljudfilen i mp3-format så kan du ju använda ett Sound-objekt ock dess loadSound metod. Hur man gör detta finns även det beskrivet i artikeln jag länkar till ovan. Detta förutsätter förstås att du använder/publicerar för Flash mx (Flash 6) eller senare.
Gällande ljudkontrollen så lägger är ju det bästa om den ligger i samma fil som ljudklippet. Såtillvida du inte har ett flertal ljud du vill spela upp. Då är det bättre att ha en kontrollpanel i huvudfilmen som används av all ljudfilmerna.
/Mirandir
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2