webForumDet fria alternativet

problem med avi

Flashur Flash, Shockwave

5 svar · 327 visningar · startad av Stavros.T

Medlem sedan okt. 200629 inlägg
Frågan#1

JAg har ett litet problem med mina avi filer jag har gjort 2 stycken 3D animationer som jag har tagit in och använder som movieClip
Grejen är den att när jag trycker på en knapp så ska det hända grejer och det gör det också avi filen spelas så som den ska och allt är bra så länge man inte kör en simulering på allt. testar jag att simulera allt med DSL så blir det att mina avi filer hackar när dom ska spelas första gången sen går det bra. JAg har en preloader men den verkar inte ladda allt innan den hoppar dit den ska preloadern ser ut såhär

total=_root.getBytesTotal();
laddat=_root.getBytesLoaded();
if(laddat==(total)){_root.gotoAndStop(2);}

om jag låter den ladda färdigt så allt kommer fram och sen väntar utterligare 30 sec så flyter avi filerna bra
men skulle jag trycka på en knapp så att de körs igång direkt så hackar avi filerna
någon som vet hur man kan gör så att filmerna laddas ordentligt innan prelodern hoppar till steg 2
mvh Stavros

Medlem sedan maj 2003750 inlägg

Hmm. Den där preloadern ser ut att ladda allting. Körs testet uppepade gånger? Dvs ligger den i något interval(setInterval()) eller i ett onEnterFrame event?

/Mirandir

nope det gör den inte
men jag vill att min preloader ska ladda allt vilket den inte verkar göra eftersom avi filerna hackar i början som sagt Mvh

Kom att tänka på en sak: Hur har du importerat filmerna i flash? Har du valt att ha dem som externa flv filer? isåfall spelas de upp i en flv-playback komponent och du måste nog utöka dess "buffertime".

Det gör du såhär: Markera komponenten på scenen och gå till "Parameters" i propertiespanelen. Leta upp propertyt "Buffer time" och testa dig fram till ett passande värde.

/Mirandir

tack för all hjälp men jag löste det själv till slut
det visade sig att varje gång jag laddade så laddades inte allt och av någon konstig anledning så hoppade den till frame 2 utan att if prametern stämde
jag löste det på det sättet att jag flyttade allt 10 frames framåt och lätt allt mellan 1-10 stå tomt i frame 1 satte jag min kod som kollade om alt va färdig laddad och i tvåan så bad jag den gå tillbaka till 1 och sedan så fick den hoppa till 10 om den va klar och det funkade. skumt det där att den hoppade till 2:an fast den inte va klar någon som kan förklara det?
mch stavros

Svårt att säga utan att veta vilken annan kod som du har på bildrutan. Eller om den laddas in i en annan film.

/Mirandir

139 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.55e59744
135 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)