tjena.. har snickrat ihop en enkel sida till min mor och efter mycket strul ligger den äntligen ute.. nu till problemet... det satans firefox lägger sidan åvanför själva läsaren.. ta en titt och kolla hur det är för er.. Annamanna.se
så var det en till sak ja.. i ie 6 så är det som ett objekt man måste klicka på för att kunna manövrera på sidan.. ni får gärna kolla om ni har det problemet också.. eller om jag kan vara lugn.. ;) tack på förhand
PS.. sidan är INTE klar...
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg Förstår inte riktigt hur du menar ovanför?
phredMedlem sedan nov. 2005314 inlägg http://blog.deconcept.com/swfobject/
Använd denna så slipper du aktiveringen.
Det kanske till och med fixar fx felet, vem vet :)
ja vet inte.. måste nog ses.. swf:en är upp tryckt... ser bara halva lixom..
phred! fattar att det fixar problemet i ei.. men inte hur jag installerar den...
tack ändå...
Det är doc-typen som ställer till det i Firefox. Ta bort taggen och hela Flashen kommer troligtvis att synas i FF. Du kan även testa med HTML 4.0 istället för XHTML som doctype.
När det gäller swf-object så är det inte särskillt svårt att använda. Det står ju beskrivet i detalj hur man gör.
/Mirandir
mirandi! tack så super mycket! tog ett tag innan jag fattade va jag skulle skriva om, men när jag väl hittade så! :D