webForumDet fria alternativet

Samma meny fast enklare?

Flash

9 svar · 469 visningar · startad av lampdaniel

Medlem sedan sep. 200623 inlägg
Frågan#1

Hej..
JAg her letat efter en sådan här meny. Det är inte just det att man kan flytta den utan det andra. Jag fattar inte riktigt hur den ungerar. Finns det något annat sätt man kan göra den på eller kan någon förklara hur den funkar. Skulle bi glad om någon har en .fla fil att dela med sig. (jag är ganska ny med flash).
http://www.flashkit.com/movies/Interfaces/Menus/Cascadin-scoult01-11370/index.php
MVH
Daniel

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Du har ju fla-filen på sidan där :q

Jaaa men som jag sa så förstår jag inte hur det är uppbyggt.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

lampdaniel skrev:

Jaaa men som jag sa så förstår jag inte hur det är uppbyggt.

Ok, varför frågar du då efter en fla fil för? Du vill ha en klar meny att bara använda?

ok. jag tänkte att det kanke fanns någon .fla som är uppbygt på något annat sätt. men fins inte det så skulle jag vilja ha någon om förklarar. Det jag vill komma årt är det att når man trycker på menyn så öppnas undermenyn och de andra knapparna i menyn åker ner.... hoppas du förstår mig

Medlem sedan aug. 200653 inlägg

men... vill du att menyn ska se ut som den gör i exemplet eller vill du ha en annan meny??? för i så fall är det väl bara att leta vidare och sen studera exemlet, ändra lite värden här o där för att lära dig hur det fungerar/vad som gör vad... eller?

du måste nog specifiera lite bättre så att vi kan berätta eller skicka länkar till dig...

Det jag vill ha är en vertikam meny med underbenyer som öppnas vertikalt. När en undermeny öppnas vertikalt så ska de vanliga meny knapparna åka ner och göra plats för undermenyn. Klickar man på en annan meny knapp så ska den knappens undermeny öppnas och skuta undan de andra knapparna medans den första undermenyn som redan var öppen stängs. Ungifär som den lenken jag skicka.
PS den .fla filen funkar inte det är därför jag behöver hjälp.Ds
hoppas ni förstår nu. Tack på förhand

Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg

Påbörjade en sån där för ett tag sen. Dock är den väl inte riktigt klar, med just att stänga den meny som är öppnen om man klickar på en annan.

Du skulle kunna få kika på den, har den inte tillgänglig här dock, utan när jag kommer hem.
Iaf, vad jag gjorde va att lägga de menyer som har högre y-värde i en tillfällig array, som man sedan kör tween på så den animerar dom och när den gjort det så visas det innehåll som den meny man klickat på :)
Det är inte så krångligt.

Skulle bli super glad om du skulle kunna skicka den när du får tillgång till den :D

Medlem sedan apr. 200139 inlägg

lampdaniel skrev:

http://www.flashkit.com/movies/Interfaces/Menus/Cascadin-scoult01-11370/index.php

Sitter med en MX version och kan inte öppna filen. Skulle vara väldigt tacksam om någon vänlig själ kunde ladda ner .fla och spara om den i MX format... plz!

//C

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)