webForumDet fria alternativet

Center i Flash?

Flash

3 svar · 344 visningar · startad av Latarelus

Medlem sedan sep. 20062 inlägg
Frågan#1

Sitter och gör en sida i flash!

Har några snabba frågor som jag hoppas någon kan svara på!

1* Under Settings i flash finns det en flik som heter HTML. Där kan man välja något som heter Flash Alignment. Vad innebär det? Har det något att göra hur andra personer på andra datorer ser min sida?

2* Jag villl göra så att man inte kan högerklicka (alltså man ska inte kunna få fram "visa källkod" o sånt tillexempel) på min sida oavsett vad man har för skärmstorlek och så. Jag har hört att detta kan vara lite "hightech" finns det några bra sidor där man kan läsa om sådant?

som exempel: https://www.lessrain.com

Medlem sedan juni 2000974 inlägg

Här finns hjälp att få. Forumet är på svenska.

Medlem sedan maj 2003750 inlägg

1.) Att fliken HTML syns beror på att du ställt in att Flash skall skapa en HTML-sida när du publicerar. Och dessa inställningar är för denna HTML-sida. Just alternativet "Alignment" är inställningen för Object och embed-taggens align parameter. Den anger hur text på HTML-sidan skall flöda runt din Flash-film.

http://www.w3schools.com/tags/tag_object.asp

2.) Glöm det där. Det är en del jobb men är löjligt lätt att komma runt. T.ex. så kan man:

a) Välja att se source via browserns meny.

b) Gå till en sida som länkar till denna sidan, Högerklicka och välja "Save target".

c) Leta upp filen i browserns cache.

Dessutom är det ytterst sällan som man har något som egentligen är värt att skydda. Och då bör man lägga tiden på andra mer effektiva metoder.

Är det högerklicksmenyn på Flashfilmen du vill ha bort så läg in följande kod på första bildrutan:

Stage.showMenu = false;

Dock får du leva med "Settings..." och "About FlashPlayer..." Alternativen.

/Mirandir

Medlem sedan sep. 20062 inlägg

Ny förklaring

Jag förklarade nog syftet med fråga 2 lite dåligt. Syftet är inte att dölja saker utan syftet till att använda FBF är att flashsidan visas exakt likadant oavsett skärmstorlek och så, utan att den skalas trist som den gör om man sätter flashfilen till 100%.

Det är det jag undrar alltså. Var man kan få tips om hur man gör en FBF(full browser flash) sida .

249 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.a4a6ad0e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)