Hej! :)
Jag undrar om det är någon här som gör hela hemsidor helt i flash?
I så fall undrar jag vad ni har för webbhotell och hur mycket utrymme samt trafik/mån (GB) som ni har då på sidan. Har ni en länk till er flashsite så posta gärna den också. Samt om ni kör php, cgi, MySQL, Access, asp, MSSQL samt till vad?
Tack på förhand!
// Annica
PS: Flytta helst inte denna tråden till "internet & webbtjänster" behöver råd från Flash användarna här.
phredMedlem sedan nov. 2005314 inlägg Hejsan jag har gjort en hemsida helt i flash(förutom några popufönster den är inte heller 100% / 100% tyvärr ), https://www.bullitmusic.com jag vet att den är sådär men det är en hemsida i flash iallafall :D
Den ligger på b-one.net med kontot som kostar 12:- har jag för mig. använder asp och en mysql-databas till nyheterna.
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg phred: njae, sidan är inte helt i flash. du har en del popup-fönster som är vanlig ASP-sida.
phredMedlem sedan nov. 2005314 inlägg haha jo, men själva "sidan" är helt i Flash och vad jaf förstår av hennes förra tråd så är det "bra webbhotell för stora flashsidor/flashfiler" hon söker, därför svarade jag men men vad vet lilla jag.......
Jag svarade iallafall på det tråden handlade om, gjorde du ?
PS. editerade förra posten nöjd ?
oskobMedlem sedan maj 20021 558 inlägg Om du gör en flashsida kan du ju ganska enkelt räkna ut trafiken eftersom användaren måste ladda ner hela flashfilen för att kunna se den (med undantag för innehåll som laddas dynamiskt). Då är det bara att ta storleken på flashfilen (plus storleken på html-filen som den ligger i) och gångra med det antalet besökare du uppskattningsvis har i månaden och vipps så vet du hur mycket trafik som går åt.
Jag har gjort ett antal sidor helt i Flash.
https://www.blixtsystems.com (portfoliosida) och https://www.resonantearth.com (nätlabel) är ett par jag håller i själv.
Designer är jag inte, så speciellt flashiga och snygga är de inte.
Normalt separerar jag form och innehåll och håller då data antingen som XML eller i en MySQL databas med PHP för att göra queries och skicka datan till Flash.
Att säga generellt vad du behöver för webhotell är inte lättare än att säga vad du behöver för en HTML sida.
För vissa projekt kan det vara bra att tex ha AMFPHP för smidig kommunikation mellan databas och Flash , oftast duger det med PHP/MySQL men man kan även klara sig med txt eller XML filer.
För min nätlabel valde jag att serva den själv då mängden data skall lagras samt överföras per månad blir rätt stor medans inkomsterna blir rätt små.
Jag behöver runt 30Gb lagring och 70Gb/månad i transfer till den och skulle helst skriva om den så den använder AMFPHP.
Min portfoliosida skulle säkert gå bra att köra på typ b-one då den inte tar mycket plats och inte drar mycket bandbredd. Några Mb lagring och några gig transfer räcker åt den. Mängden besökare för sidorna är ungefär samma.
Vill du ha ett svar som har någon som helst relevans till den sida du vill lägga upp får du nog specificera vad sidan skall bestå av och hur många besökare du räknar med.
echoSweMedlem sedan nov. 20041 189 inlägg Jag använder ASP.Net 2.0 samt WebServices för att kommunicera med en Flash-fil. Det funkar toppen! Då kan du använda alla publika metoder i din flashfil så slipper du sitta med QueryStrings.
Som databas använder jag för det mesta MySQL men kan praktiskt taget använda vilken som helst i och med att jag lärt mig en del n-tier teknik på server-sidan.