Var i kontakt med volvocars.se för deras kampanjsida gav mig en "klicka för att aktivera kontrollen" ram runt deras flashfilm.
När jag påpekar det för dom hälsar dom att felet med största sannolikhet ligger hos mig (den funkar hos reklambyrån och alla deras annonsörer).
Så då undrar jag, är det mig det är fel på, eller upplever andra också samma sak. När jag ser i deras kod så verkar dom ha en JavaScript-lösning som borde lösa tidigare nämnda problem.
Jag har testat med IE 6. Säkerhet på normal, Sekretess på mellan.
Jag har inga som helst mål att varken misskreditera eller göra reklam för företaget i fråga.
Dock vill jag gärna veta om det kan vara olika från dator till dator, att det är olika från webbläsare till webbläsare är jag införstådd med.
"Klicka för att aktivera kontrollen" är något som Microsoft har känt sig tvingade att lägga in på grund av juridiska problem i USA med mjukvarupatent. Ett annat företag har patent på insticksprogram i webbläsare.
Anledningen till att du har beror på att du håller Windows uppdaterat. Det kom i någon säkerhetsuppdatering för ett tag sen.
Har för mig att detta uppkommer i samband med att man har uppdaterat Windows med nya programuppdateringar och pga. att Microsoft legat i patenttvist med ett annat företag ang. direktuppspelning av flash eller aktivt innehåll.
Någon som är mer uppdaterad ang. detta får förklara bättre.
Anledningen till att du har beror på att du håller Windows uppdaterat. Det kom i någon säkerhetsuppdatering för ett tag sen.
Jo den delen är jag medveten om, och det verkar volvo också vara då dom på sin vanliga site fixat till så flashen fungerar utan "ram".
Men för att förtydliga min tolkning av ditt svar:
Jag ser denna "ram" för att min IE är "up-to-date",
dom ser den inte för att dom inte uppdaterat sin webbläsare.
Då kommer nästa fråga, är det många som jag som har uppdaterade datorer?
Ser ni ramen på deras site också?
(kanske skulle gjort en liten poll på det, fast då åker man kanske bort för det klassas som reklam, eller misskreditering)
Jag ser denna "ram" för att min IE är "up-to-date",
dom ser den inte för att dom inte uppdaterat sin webbläsare.
Ja.
exaBit skrev:
Då kommer nästa fråga, är det många som jag som har uppdaterade datorer?
Tja, man ju hoppas ju det, men du vet ju hur det är när säkerhetshåll upptäcks. Det är många som brukar bli drabbade. Så alla är nog inte lika duktiga.