DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Jag har skapat en flashanimering där jag, för att få lite rundade hörn, lagt en icke fylld rektangel men där jag istället har en ram runt (som då ger mig önskad effekt). När jag ska exportera animeringen och väljer att anpassa den till Flash7 (då många enligt statistiken för aktuell sajt fortfarande kör den versionen) så får jag dock följande felmeddelande:
WARNING: This movie uses features that are not supported in the Flash 7 player
Symbol=Symbol 42, layer=Layer 1, frame=1:Enhanced stroke is not supported in this player
Hur kan jag komma runt problemet? Finns det andra och bättre sätt att få till rundade hörn? Jag har på aktuellt lager testat "Convert to symbol" och "Graphics" men det har inte hjälpt.
Tips och hjälp mottages tacksamt. Är inte så haj på Flash. ;)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Jag löste det så enkelt som att jag tog bort den ofyllda rektangeln jag skapat och drog in färdiga rundade bilder från Photoshop. Problemet därmed ur världen!
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Nu sitter jag med en annan Flashfil och får samma problem. Jag gjorde det enkelt för mig när jag drog in en illustration från Illustrator direkt in i Flash och trots att jag väljer att konvertera lagret till "graphics" så får jag samma meddelande som ovan.
Hur göra?
Meddelandet kvarstår för att det enda som händer är ju att lagret stoppas in i en symbol.
Om du måste använda enhanced stroke så är jag rädd för att du måste publicera för Flash 8 istället för 7:an.
/Mirandir
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Kan jag inte rastrera lagret i Flash eller något sånt?
Jag tror inte det. Flash är ju i grund och botten ett vektor-baserat animationsverktyg. Så om du vill rastrera bilden så får du välja ett annat program.
/Mirandir
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Roger that. Jag nöjer mig med det svaret. Så länge. ;)
Tack för hjälpen!