Jag har skrivit en text och lagt in Motiontween osv och ändrat storlek och position..när jag sedan kör animeringen så blir den lite ojämn precis som jag darrat på handen när jag ändrat storlek och position. Vad beror det på? Jag vill den ska komma jämnare och snyggare så det inte ser ut som den flyter på vatten :-) . Jag provade ändra position på x och y och w och H nere vid properties men får ej till det.
Skriv in en liten text i vänstra hörnet tex.
Skapa en motiontween.
Skapa en keyframe vid 45 och ändra storlek på texten och flytta den mot mitten. Jag har 12 i framerate men jag har fått den bättre även med så låg rate!? Den hackar inte..beter sig mer som jag skakat på hand när jag ändrat storlek och flyttat den. VArje bokstav rör sig något.
ok, ej 100 på vad du menar..jag skickar över själva flashfilen också så kan du visa mig vad du menar så det blir korrekt. Nu är det framerate 12.
Mvh
Ok, har kollat nu. Du har satt anit-alias på readability, då blir det inte bra vid animeringar. Ändra det till "use device font" eller "anti-alias for animation". Detta kan du göra genom att markera en keyframe i din tweeing och högerklicka på texten, sen välja t.ex "edit in place" där får du sen upp anti-alias valen i properties.