Det som händer då är att startbilden dyker upp, men INTE kontrollpanelen under. Jag har även provat att göra en ny HTML i Dreamweaver och det blir samma där när man importerar swf filen. Ingen kontrollpanel :q :q
Här behövs en Flash kod kung! :stud
Ps. Kan jag göra så att filmen inte laddas automatiskt med? Dumt att den laddas varje gång fast vissa inte vill titta. Ds.
Du verkar använda flaPlaybackkomponenten. Och den använder en extern swf som innehåller playerns "skin". Jag skulle tro att den laddar in detta skin via en dynamisk URL.
Och kruxet med Flash är att relativa sökvägar beräknas utifrån HTML-sidans URL och inte swf:ens. Så när dessa URLer är olika måste man ange adresser utifrån HTML-dokumentet.
För att få rätt adress till ditt skin så öppna fla-filen. Markera komponenten och välj fliken "parameters" i properties panelen. Leta reda på "skin" i listan och dubbelklicka på kolumnen med filnamnet på ditt player skin. Då öppnas ett fönster där du kan välja skin. Längst ned i dropdown menyn finns alternativet "Custom Skin URL". Välj denna och skriv sedan in adressen till var du har ditt skin på servern.
Kan hända att du måste ändra "content path" också.
Tack,
Jag ska kolla på det där i kväll. Finns det et enklare sätt att göra alltihop på kanske?
Sen vill jag inte att videon laddar bara för att man öppnar sida. Det blir som sagt jobbigt för de som har slöa uppkopplingar och onödigt mycke bandbredd :( Har inte hittat något som kan ändra det.
Enligt dokumentationen skall den bara ladda den första bildrutan. Men jag är inte säker. Skulle inte vara första gången det står fel i dokumentationen.
Hmm,
Äntligen verkar det funka tack vare ditt tips mirandir. Kan du/ni vara snälla och kolla för jag har bara Mac så jag vill veta att allt e ok på PC (och andra med iof)
Är det ingen som man vet om man kan få filmen att INTE börja ladda ner om inte besökaren trycker på play knappen? (Förvirra inte detta med "autoplay", snarare typ "autoload"
271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2