Hej.
Om ett par månader tar jag min resväska och kommer luffa världen runt.
På min resa har jag min hederlida Mac och kamera med mig, och tänker undertiden av min resa ha en interaktiv sida som uppdateras till varje nytt ställe jag far till så att säga.
Jag är insatt i webdesign men helt ny till Flash, vilket knappast gör det jag främre kommer fråga om något lättare.
(Ursäkta om jag inte nämner några allmänna Flashtermer eller så.)
Det jag frågar främst om är om detta jag nu komemr visa är ens möjligt?
Och om iså fall, är det lönt att ens lära dig det eller be någon annan göra det?
-----------------------------
Ted World Tour 2006
Intro.
Bild:
https://www.chilibow.com/1.jpg
Ett gitarrsolo på 10sek spelas på 100% volym.
Text kommer inflygande och lännger sig vid en snurrande glob.
När solo-slingan nått sitt slut efter 10sek sjunker ljudnivån ner till 50% och textensamt globen som är loggon för sidan flyger upp till en liten ikon i vänster övre hörn där Meny texterna kommer upp.
-
Det största problemet(?) är världskartan.
Bild:
https://www.chilibow.com/2.jpg
Vill visa folk vart jag varit samt vart jag befinner mig för tillfälligt med hjälp av ett enkelt pricksystem.
Kartan måste vara zoombar med hjälp av någon muskombination eller liknande.
En högupplöst karta där du kan zooma in på ett land och lätt panorera kartan då man närmar sig med musen i ett av hörnen.
När man sen hovrar över en av prickarna ska det komma upp ett fönster med Plats och kort info.
Samt en länk till Galleriet och Bloggen för just det stället.
Själva kartan eller pricksystemet ska vara "lätt" att redigera då jag som sagt kommer uppdatera sidan till varje nytt ställe jag kommer till.
-
Sen Gallerian är väl ine så invecklad.
En rullgardins menya med land, städer eller evenegemang jag varit i, gärna en sökmotor.
Gallerian ska enkelt kunna visa bilder samt streama filmerhelst i .mov i format från min webserver.
-
Bloggen är inga bekymmer, en bagatell jämfört med detta.
Men En sökmotor och datumsystem.
-
Sen sist en gästbok eller liknande, gärna ett formulär som folk kan skicka till (om de nu vill jatt jag ska hälsa på dom under min resa)
-
Det var allt!
Vet som sagt inte om detta är invecklat eller en ren baggis?
Mi no comprende Flash'o :)
Försökte vara så tydlig som jag bara kan!
Skriv gärna!
Behöver all hjälp jag någonsin kan få!
Tack på Förhand, Ted.