I den färdiga funktionen skall det online finnas möjlighet att steglöst sänka tempot med bibehållen pitch för att lättare kunna öva in låten (time stretch).
Min fundering gäller om det överhuvudtaget är tekniskt möjligt att genomföra en sådan funktion i Flash?
Måste man göra tex en Shockwave-lösning med Xtra som:
Jag är rädd för att Flash inte har något inbyggt stöd för time stretch. Däremot så kan den ju streama en mp3 från servern. Tyvärr känner jag inte till någon time stretch algoritm för serverside heller... :(
Så jag skulle nog rekomendera att du testar med Shockwave istället.
Det tror jag inte. Det enda du kan göra med ljud i flash är ju i princip att starta-stoppa det. Förutom att sätta volym och panorering. Visst det går ju säkert genom att start/stoppa ljudet. Men det lär ju knappast låta särskillt bra...
Om den skall vara möjlig att lägga upp den som en .swf på en webbsida så kan du nog glömma att kunna implementera time stretch.
Då ljudrutinerna i Flash pluggen inte stödjer pitch eller stretch så är det själva pluggen som skulle behöva få algoritmen implementerad.
Som en projektor skulle det kanske inte vara omöjligt att kombinera Flash och c++ för att lyckas få till en fungerande lösning...men det skulle vara ett mycket krävande projekt.
Kanske om man använde MIDI med hjälp av flashMidi: http://www.alexisisaac.net/products/flashMidi
Det kommer självfallet inte låta så bra och för vissa användare inte låta alls, men det är det enda sättet jag kan tänka mig att man rimligen skulle kunna få till en lösning.