webForumDet fria alternativet

Variablerna uppdateras inte

7 svar · 449 visningar · startad av thevice

theviceMedlem sedan dec. 2005198 inlägg

Hej!

Har sökt förjäves men ej hittat något vettigt svar på mina frågor.
på start_not.asp (dit man kommer om man inte är inloggad) har jag min flash fil, flash_not.swf. I denna flashfil laddar jag in variabler från flash_variabler_not.asp.
När man sen är inloggad ser det ut på samma sett förutom att alla filer inte har _not i namnet.

I flash_variabler.asp så har jag en variabel som ser ut så här:
-----------------------------KOD---------------------------
Profile_links = "<a href=""Main.asp?p=profile%26userID=" & Session("ID") & """ target=""mainFrame"">Presentation</a>"
Response.Write "profil=" & Profile_links
-----------------------------SLUT--------------------------

Jag har också en variabel som räknar hur många som är online.

Problemet är nu att min flash_variabel.asp inte uppdateras när jag loggar in? Alltså session("ID") förblir tom fast den ska innehålla mitt IDnummer.

Om jag skiver in flash_variabler.asp i adress fältet och trycker på uppdatera så uppdateras koden och session("ID") får ett värde. Lika så uppdateras min "antal online räknare" med en persson.

Hur ska jag göra för att flash_Variabler.asp ska uppdateras?

Har en fråga till.
Om jag går in från min flash meny till startsidan så chachas denna sida. alltså om jag trycker på samma länk igen så uppdateras inte innehållet (om jag t.ex har skrivit en ny nyhet så står den gammla) Jag har denna kod i start.asp men den värkar inte göra någon skillnad?
Response.Expires = -1
Response.AddHeader "Pragma", "no-cache"
Response.AddHeader "cache-control", "no-store"

För att få fram den nya nyheten så måste jag högerklicka > uppdatera. Detta vill jag såklart skippa. Vad ska jag göra?

P.S kanske ska visa hur jag laddar in filerna också (när ni ändå kollar den koden kan ni väll kolla om jag gör rätt när jag laddar in min css? Det fungerar nämligen inte. I min actionsframe har jag koden:
var myCSS = new TextField.StyleSheet();
var cssURL = "../Inc/style.css";
)
newtext=new LoadVars();
newtext.onLoad=function(success){
if(success){
profil=(this.profil);
} else {
_root.movieholder.errorbar.play();
}
}
myCSS.load(cssURL);
newtext.load("flash_variabler.asp");

Tack på förhand
# Timmie

J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

Bokmärkte följande länk för någon månad sedan i väntan på nästa gång jag behöver infoga flash och kan prova om det fungerar!
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=394344#post394344

Du får gärna prova! ;)

Tack J.N !
Cachsaken är nu löst. och jag måste säga en sak. Min meny fungerar ni av någon konstig andledning? :S

Men har stött på ett problem. Jag gjorde en fil no-cache.asp icluderade den filen i db.asp. Och sen så includerar jag db.asp i alla filer. Siodan blev fruktansvärt seg efter det här. Kan det ha något med det att göra ? blir den mindre seg om jag includerar no-ache.asp i alla filer istället för bara i db.asp?

EDIT

testade att göra så som jag skrev åvan men det vart inte bättre. Sidan är _OTROLIGT_ seg. Det tar typ en timme att ladda in alla varioabler till flash filen :/ Och sen så tar det ett år när man trycker på en lönk för att komma in på en viss sida. vad kan jag göra för att det inte ska vara så seg?
Variabel problemen är löst men nu är det ett annat problem :(

EDIT igen :|

Det kan vara mitt webhotell som strular (har strulat lite idag) så jag väntar med en uppdate o kolla om det är koden som det är fel på eller om det är mitt webhotell

#Timmie

Okej, det är inte mitt webhotell och inte kodmissar av mig. Finns det någon kod i den koden som gör mer skada än nytta?

# Timmie

HEJ!

Var det mitt tips som löste menyproblemet alltså?

Ang långsamheten, går det lika långsamt om du tar bort no-cache.asp?

Med reservation för flashbiten, borde det inte vara några problem att inkludera filer som du gör.

Välkommen till wF glömde jag tidigare! :bire

Japp det var ditt tips som löste all problemen :)

Innan så testade jag att ta bort all kod som du tipsade om, och då så var inte sidan lika seg. Men nu så har jag tagit bort den igen och ndet är fortfarande segt fast inte lika. Flash biten verkar fungera nu av någon konstig andlednign? Och det ända som är problem är att sidorna fortfarande cachas så som jag skrev i fråga två i huvud inlägget. Men det får jag ju bara lägga in den koden där då eller liknande?

Du kan väll testa och se om sidan är seg för dig?
--Bortagen-- Du kan logga in med test / test

Tack tack ;D

HEJ!

Om jag loggar in och klickar på Min Profil-länkarna flyter det, men de andra fungerar som du skriver, kasst. Kanske beror på att det inte finns något?
För att det ska flyta som vanligt, måste man logga ut.

Hur kan sidorna cashas om du lagt in mitt förslag, eller du tänker endast högt???

Hehe, jag har tagit bort din kod för att testa om det gick lika sanbbt som förut. Men det går segt nu ändå av allt finns. Om man väntar rikitgt länge så fungerar alla länkar och menyn flylls i så som den ska. Jag vet inte vad som jaghar gjort fel. Få kolla igenom alla ilr ännu en gång för o se om jag har glömt någon stans någon liten kod snutt..

Tack för du kikade.
Återkommer väll med en redovisning?

# Timmie

Edit

Haha, det här är bara för gulligt? Sidan fungerar exakt så som den ska göra utan din kod nu j.n och den är inte seg? Jag pillade lite i flash filen och vipps så fungerade hela sidan fel fritt ^^ ibland förstår jag mig inte på ASP / Flash.

Men men tackar för hjälpen iaf ;)

Trevlig helg på er :birp §e

# Timmie

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)