Hej!
Jag har bara hört talas om det men jag skulle vilja lära mig det, i Flash. Säg att jag har en nyhetstext som jag vill uppdatera från skrivbordet. Hur gör jag då. Funkar det likadant med bilder så vore det ju toppen!
myText = new LoadVars();
myText.load("textfile.txt");
myText.onLoad = function(succes) {
if (succes) {
textfalt.text = this.texten;
} else {
textfalt.text = "Error loading textfile, please try again later";
}
};
Sen har du en textfil som heter textfile.txt, i textfilen skriver du variabelnamnet texten=
Allt efter den texten kommer att visas i textfältet som har instansnamnet textfalt.text
Hej och tack för engagemanget!
Ursäkta om det låter puckat jag är inte jättejag på flash men har jag ett namn då på en dynamisk textruta som heter något speciellt också typ MyText?
Hej och tack för engagemanget!
Ursäkta om det låter puckat jag är inte jättejag på flash men har jag ett namn då på en dynamisk textruta som heter något speciellt också typ MyText?
I koden ovan heter textfältet textfalt.text
Blir det ngt strul med inladdningen visas texten "Error loading textfile, please try again later" i textfältet(måste va dynamiskt eller av typen input).
Hej igen!
Jag fick lite felmeddelanden som såg ut såhär nu. Sen undrar jag om jag ska skriva exakt variabelnamnet=texten. Eller ska jag skriva ett variabelnamn?
Tack Bianca
**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 2, frame=1:Line 4: Operator '=' must be followed by an operand
††††if (succes) {