Varför får jag inte med variablerna som jag skickar till swfen in till mina dynamic texter som ligger i scene1-> text_mc -> info_mc
funkar fint om man lägger dem rakt upp o ner på tidslinjen i scenen. där kan jag inte ha dem, eftersom jag vill bara ha en frame i Scenen, och sköta alla animationer i underliggande mc;s
verkar som om de inte når de underliggande lagrerna
jag skickar in mha flashVars="infoText=test" från html
Det fungerar ju inte eftersom infoText variabeln hamnar på huvudtidslinjen och textfälltet ligger i ett filmklipp som ligger i ett annat filmklipp. Du måste helt enkelt hämta variabeln från huvudtidslinjen till den nuvarande tidelinjen.
Om instansnamnet på ditt textfällt är: infoText så kan du placera följande kod på första bildrutan med textfälltet:
infoText.text = _root.infoText;
/Mirandir
fan va nice, har precis börjat med flash =)
är det så man gör eller? för det är såhär, jag har säg tre animationer, och en video (flv) animationerna är mycket kortare än filmen, då börjar filmen om hela tiden när det längsta animationen är slut. När jag gjorde "undertidslinjer" eller vad man ska kalla det så funkade det, (då har jag bara en frame på huvudlagret) är det så man gör? det gör ju att jag får lite actionscript på de undertidslinjerna också, det är inte bra va?
Det beror på vad för slags skript du har i dina filmklipp. Dessutom beror det på ifall du av någon annan anledning måste ha det i ett filmklipp. T.ex en kortare animation som måste upprepa sig oberoende av andra tidslinjer m.m.
/Mirandir