webForumDet fria alternativet

3d Box

Flashur Flash, Shockwave

5 svar · 408 visningar · startad av pakmannen

pakmannenMedlem sedan dec. 2002227 inlägg

Hej

Håller på och försöker göra en roterande 3d box (egentligen en roterande katalog). Först letade jag runt efter något program som kunde fixa det, men alla kostade ju pengar. Så då skapade jag en liten filmsnutt som ser ut precis som jag vill ha det, men flashfilen blir ju alldeles för stor om jag bara importerar in videon.

Så då tänkte jag lägga in symboler för katalogens framsida/baksida/kantsidor och sedan transforma dom med hjälp av att kolla på videon. Men man kan ju inte använda distort på bilder/symboler...

Men på något sätt måste ju det ändå gå att distorta bilder, eftersom ett plugin jag testade, 3DFlashBox, verkar göra exakt det här. Hur?

AlarMedlem sedan nov. 2004149 inlägg

I viss mån går det att distorta bilder/symboler i Flash - det finns en liten inställningspanel som heter Transform. Där kan du skeva och vrida bilder genom att skriva in olika värden. Vet dock inte om detta går att göra dynamiskt via actionscript (tror inte det). Men tweening funkar.
/Alar

AlarMedlem sedan nov. 2004149 inlägg

I viss mån går det att distorta bilder/symboler i Flash - det finns en liten inställningspanel som heter Transform. Där kan du skeva och vrida bilder genom att skriva in olika värden. Vet dock inte om detta går att göra dynamiskt via actionscript (tror inte det). Men tweening funkar.

/Alar

Nja, jag menar själva "distort" transforum funktionen. Det räcker inte med skew/scale.

dapperMedlem sedan sep. 2005114 inlägg

Det finns en source som gör något likt vad du är ute efter här:
http://www.senocular.com/pub/flash/8/index.php?f=3dpicturebox

Tycker dock inte att den ser fullt så vacker ut, men men.
Jag har inte testat att göra det, för jag kommer inte på något jag skulle använda det till. :D

Nja, den där fungerar inte i annat än Flash player 8. Och jag kunde inte ens öppna .fla filen i MX. Tack i alla fall.

Ingen som vet hur man gör detta?

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.b2af184d
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)