webForumDet fria alternativet

felsök...

7 svar · 542 visningar · startad av axasaga

axasagaMedlem sedan jan. 200552 inlägg

Har ett problem, startfilmen visas i en millisekund innan den andra filmen laddas in på alla mina sidor.

Någon som vet vad jag kan ha hittat på. Hittar inget skräp någonstans.

vet inte vad jag skulle göra utan detta forum...ni har verkligen hjälpt mig.... a lot.

mvh Frida

MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 441 inlägg

Det låter som om du "blandat ihop" dina frames, alt. att du inte har någon preloader till din film.
Beskriv gärna lite mer ingående vad det är som händer samt vad som du vill ska hända så är det mycket lättare att hjälpa dig.

Jag har en preloader och samtidigt som den visas, kommer startsidan upp i en millisekund ungefär. Samma sak på alla sidor.

Det jag vill ska hända är alltså att nästa sida ska laddas in...utan att startsidan visas innan. Använder mig av load movie...brukar aldrig vara problem.

Har tagit bort preloadern och lagt dit den igen då jag trodde att det var något fel där men samma sak händer igen.

Vet inte hur jag ska beskriva det på ett bättre sätt. Det är som om något ligger i preloadern men det gör ändå inte det.... Kanske finns det ett troll i min dator som jävlas??

ingen som vet?? Jag måste verkligen lösa detta snart!

mirandirMedlem sedan maj 2003750 inlägg

Det låter som att startsidan kommer upp precis som du anropar loadMovie då den nuvarande filmen tas bort och den nya filmen inte hunnit börja ladda ännu. Och startsidan ligger kvar under den inladdade filmen.

Enklaste lösningen skulle i såfall vara att heltenkelt se till att istället för att startsidan låg kvar gå till en bildruta utan startsidan.

/Mirandir

Hm...låter som en plan! Hur gör man det rent praktiskt?

mirandirMedlem sedan maj 2003750 inlägg

Det beror helt på hur din film är konstruerad.

Men någonting i denna stilen
I den tidslinje, eller någon ev "förälder", där startsidan ligger så lägg till en ny bildruta i slutet. Den grafik som skall ligga kvar får fortsätta in på denna bildruta. Sedan så när besökaren går till en annan "sida" så gör du en gotoAndStop till denna "tomma" bildruta.

/Mirandir

tack så otroligt mycket!! Nu fungerar det som det ska!

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)