webForumDet fria alternativet

preloadern har lagt av

Flash

3 svar · 235 visningar · startad av neversleep

Medlem sedan okt. 2001230 inlägg
Frågan#1

Hejsan

Jag har en preloader som fungerart bra fram till nu. Skillnanden med är att filmen som ska laddas använder UiScrollBar. Verkar som att denna laddas först..och sedan resten av filmen?

Om jag i exportsettings väljer actionscript 1.0 istället för 2.0 fungerar prelodern igen...men inte min scrollbar.

Jag gissar på att UiScrollBar:en laddas automatiskt i frame 1?

tacksam för tips hur man kommer runt det

Medlem sedan maj 2003750 inlägg

Jo det är ett av problemen med komponenter att de har en förmåga att fylla upp första bildrutan. Du kan högerklicka UIScrollbar i biblioteket och avmarkera "export in first frame". Detta kommer iallafall att minska första bildrutan med 2 K. Inte mycket men iallafall någonting.

I värsta fall får du göra en extern preloader. DVS. en film vars enda uppgift är att ladda och visa preloader för huvudfilmen.

/Mirandir

Medlem sedan okt. 2001230 inlägg

tack mirandir för ditt svar

Är ny på flash och undrar hur man brukar göra med text som ska scrolla. Är det vanligt att man avänder denna typ av komponent eller man kan göra det lika snyggt och bra med eget actionscript?

Medlem sedan maj 2003750 inlägg

Personligen brukar jag använda mig av Wikkes scroller som finns under filer på Communen(du måste registrera dig)

http://www.communen.com

/Mirandir

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)