Jag ska göra en banner i flash, när man klickar på bannern ska man komma till hemsidan. Inga problem så långt .
MEN!! hemsidan man ska komma till är ett popupfönster som ska ligga cenrerat på skärmen.
Jag får det att funka från ett vanligt html-dokument men nu ska man kunna komma till denna sida via en banner och jag kan inte få över koden som jag använder i html-dokumentet så det funkar till flash-bannern. När jag klickar på bannern blinkar bara hemsidan till på skärmen och försvinner.
Nån som vet hur jag löser detta? Behöver jag förklara mer?
Nu är jag inte så insatt i Flash, men en spontan gissning är att du måste anpassa dina siffror efter fönsterstorleken.
Du har ju valt att den ska vara 1024 pixlar bred och 768 pixlar hög. Om den då ska centreras får du nog byta ut
detta är ju pinsamt... jag har ju gjort precis som du beskrev och testat både det och andra kanske mindre troliga lösningar men ingenting har funkat. Och varför? Jo för jag har inte uppdaterat filen!!! Nu kände jag mig helsäker på att detta du skrev måste stämma, fick mitt självförtroende tillbaka när nån mer resonerade likadant (jag är som du förstår nybörjare) och ändå stämde det inte! Sökte då efter andra fel och insåg att det inte låg i koden utan i att jag lagt in en helt annan, och äldre, swf-fil i html-dokumentet.
tack för att du gav mig det lilla självförtroendet tillbaka!
Fia.
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9