webForumDet fria alternativet

Starta stoppa film mha. javascript

2 svar · 327 visningar · startad av Sky

SkyMedlem sedan maj 2003103 inlägg

Hej,

Jag har en flashfilm som jag vill kunna pausa(stoppa) och starta med hjälp av javascript.

Jag har sökt på nätet och hittat att följande kod som skall fungera men det stod att inte alla flashfilmer kunde stoppas:

<A href="javascript://" onclick="javascript:flashMovie.Rewind(); return false">Rewind</A> | 
<A href="javascript://" onclick="javascript:flashMovie.Play(); return false">Play</A> | 
<A href="javascript://" onclick="javascript:flashMovie.StopPlay(); return false">Pause</A>

När jag testar detta så fungerar Rewind() funktionen, stop funktionen fungerar inte alls och när man klickar på play så blir det väldigt konstigt. Filmen försvinner och den blir en stor svart ruta ungefär.

Jag har en play pause osv längst ner i själva flashfilmen, men jag behöver kunna pausa filmen mha javascript.

Om man inte hänger med på vad jag svamlar om så är det bara fråga. :bire

Tack

/Robert

SkyMedlem sedan maj 2003103 inlägg

Hej,

Är det ingen som har en aning. :q :(

Annars får man tacka för de som läst iaf.

BryngforsMedlem sedan juni 200546 inlägg

Har inte ett direkt svar på din fråga, tyvärr. Det jag vet är att om man ska kommunicera från Javascript till Flash så är man väldigt begränsad i vilka funktioner man kan anropa. Man kan inte anropa egendefinierade metoder.

Macromedia har nyligen släppt ett kit för kommunikation mellan Javascript och Flash, åt båda håll. Det är dessutom möjligt att skicka komplexa datastrukturer som object, array mm.

Ladda ner "Flash JavaScript Integration Kit":http://osflash.org/doku.php?id=flashjs

Koden är släppt som opensource och är fri att använda. Kanske en krånglig lösning på ditt problem, men det ger mycket mer möjligheter.

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)