Hej!
Jag har tre inputtextfällt, när jag fyllt i mina tre fält med tex namn, efternamn och e-post så vill jag klicka på en skicka-knapp som jag har gjort och sända detta till en mail adress. Brevid skicka knappen har jag en knapp som heter rensa som tar bord det som är skrivet om jag vill skriva om i inputtextfälltet.
Finns det någon som vet hur jag ska göra för att få detta att fungera?
MVH
Det enklaste, snyggaste och bästa att göra att blanda in asp alt. php och göra ett litet script som skicka iväg mailet.
På min hemsida kan du ladda hem färdiga filer för det här, som använder flash MX (6.0), Asp samt Jmail för själva utskicket.
Det dumma är just i det här fallet att du måste ha Jmail-komponenten installerad på servern där sidan ska ligga.
Adress dit är iaf. http://www.MickeA.com och sen "Ladda Hem" och filen "mailer-mx.zip".
Du kan även använda php och den inbyggda funktionen mail();, men även detta kräver en server med php-stöd.
Ett annat sätt är att skicka via Outlook på klientdatorn, men det är båda jobbigt, blir inte snyggt och kommer inte funkar överallt.
Då 'räcker' det med att du har följande på din skicka-knapp:
on(release)
{
getURL("mail@domän.com?body=" + _root.txt1 + _root.txt2 + _root.txt3, "_blank");
}
Detta förutsätter att dina textfält ligger på rooten och heter just "txt1", "txt2" samt "txt3".
Hör av dig igen så kan du få exempelkod i både Asp & Php.
Tack så mycket för ditt svar, men jag har fastnat med att jag inte kan ladda ner mailer-mx.zip från din sida, hur jag än gör så händer det inget när jag klickar på länkern.
Tar gärna emot exempelfilerna både i PHP och ASP, har möjlighet att köra båda.
:OO
nirmalee skrev:
Tack så mycket för ditt svar, men jag har fastnat med att jag inte kan ladda ner mailer-mx.zip från din sida, hur jag än gör så händer det inget när jag klickar på länkern.
Då får du inaktivera popup-blockeraren i din webläsare och prova igen ;)
Skulle det mot all förmodan fortf. inte funka, hör av dig så mailar jag den till dig alt. lägger upp den här, men det blir senare i EM, när jag kommer hem från jobbet.
Hej!
Jag får upp pop up fönstret med texten i, om mailer-mx.zip, men kaninte högerklicka för att ladda hem?
Vilken ängel du är, som tar dig tid :f
nirmalee skrev:
Jag får upp pop up fönstret med texten i, om mailer-mx.zip, men kaninte högerklicka för att ladda hem?
Det beror på att du måste vänsterklicka, för att statistikgrejjen ska köras, som sedan anropar filen. ;)
Men jag lägger upp filen här nedan istället.
nirmalee skrev:
Vilken ängel du är, som tar dig tid :f
Jo, dom brukar säga det ;)