Bilder måste vara i formaten jpg(Får ej ha progressiv komprimering) eller swf. Sedan kan du ladda in dem i ett filmklipp med hjälp av loadMovie().
/Mirandir
9 svar · 636 visningar · startad av nirmalee
Hej!
Jag har lagt upp bilder i en databas, nu ska jag ha in dem i flash, hur markerar jag i flash där jag vill ha dessa, när jag vill ha en text, gör jag ju bara om det till dynamisk text men hur är det med bilder?
Bilder måste vara i formaten jpg(Får ej ha progressiv komprimering) eller swf. Sedan kan du ladda in dem i ett filmklipp med hjälp av loadMovie().
/Mirandir
bildnamn i databas, bild i server via ASP till flash
Hej! Tänker jag rätt...om man skriver bildens namn i databasen och lägger själva bilden på servern. Sedan hämtar jag bildnamnet med ASP från databasen och skriver ut med en textfil som sedan flash kan läsa och presentera bilden i ett movie clip, eller har ni ett bättre förslag?
------------------
Mysan
movie clip
Hej!
Har skrivit:
loadMovie("hej.jpg", mc_hej);
och lagt in ett tomt movie clip på scenen.
Bilden och fla. filen ligger i samma mapp, och det fungerar ej, vad ska jag göra
Har du döpt ditt mål-filklipp till "mc_hej" ?
Som mirandir säger så måste bilen vara en non-progressiv jpg-bild.
Vad menar du med det här att du skriva ut filnamnet från databasen till en textfil?
Det är inte alls nödvändligt, du plockar ut filnamnet och sen skriver det direkt till flash genom Response.Write("").
Ja, jag har döpt det till mc_hej, och jag har sparat den som non-progressive jgp bild. Men får fortfarande inte fram någon bild.
Jag använder Response.Write("").
Problemet är att jag inte får ut någon bild i flash, via ett movie clip.
Testar just nu utan databasen och det fungerar inte i heller??
Var kan problemet vara??
Om du lägger in:
trace(mc_hej);
på raden innan loadMovie vad skriver den då ut i output-panelen när du testar filmen i Flash?
/Mirandir
Hej!
Den skriver "undefined", och bilden kommer men hur placerar jag den på rätt ställe. Om jag ändrar placeringen på mc_hej så flyttar inte bilden sig ändå.
Mitt mc_hej ligger inut i ett annat mc, hur blir då sök vägen.
Jag har skrivit _root.mc_hello.loadMovie("hej.jpg", mc_hej);
Så här skall det se ut:
_root.mc_hello.mc_hej.loadMovie("hej.jpg");
Eller om koden ligger direkt på huvudtidslinjen räcker det med detta:
mc_hello.mc_hej.loadMovie("hej.jpg");
/Mirandir
Tusen tack för hjälpen, det fungerar!!!! Du är Bäst!!!