Hej,
Jag har i min "Scene 1" ett filmklipp som jag kallar "Checkbox_och_text" denna innehåller en text med och ett tre radioknappar.
Jag har gjort detta som ett separat filmklipp då dessa radioknappar är uppbyggd av ett par bilder(som jag gjort om till knappar. Varje knapp ligger i ett separat layer och har då de inte är icheckade kodfnutten:
on (press)
{
gotoAndStop(3);
menu = "Bas";
}
Detta är layern för bas, frame tre i detta filmklipp är då basknappen är aktiverad.
Detta fungerade dock inte då man när man kör hela flashen bara sveper igenom detta utan att stanna. Provade därför även detta:
on (press)
{
_root.Checkbox_och_text.gotoAndStop(3);
menu = "Bas";
}
Vilket bör tilläggas är att även det i frame tre i detta filmklipp "Checkbox_och_text" finns en stop(); men trotts detta sveper den bara igenom detta.
I början av detta filmklipp "Checkbox_och_text" finns det också en stop(); med det verkar Flashen skita i när man spelar upp flashen. Jag vill ju att den skall sanna i första framen i detta filmklipp tills man klickar på en knapp för att komma i ett annat state. "Scene 1" skall dock fortsätta som vanligt...
Vad gör jag för fel?