Funderar på att lära mig lite flash, men vilket pogram e bäst att andvända isåfall? Är Macromedia bra?
en fråga till är det svårt att lära sig?! I jämnförelse med webbdesign exempelvis?!
7 svar · 327 visningar · startad av ade
Funderar på att lära mig lite flash, men vilket pogram e bäst att andvända isåfall? Är Macromedia bra?
en fråga till är det svårt att lära sig?! I jämnförelse med webbdesign exempelvis?!
Är Macromedia bra?
Ja, Macromedia Flash är väldigt bra för att skapa just flashfilmer. Det är dock ganska dyrt att köpa.
Det beror på vad man menar med "webbdesign".
Jo men om man ska andvända lite flash på sina hemsidor. tar det lång tid att lära sig?!
Beror på vad du menar med "lite flash". ;)
Lite simpla animationer och enkla menyer borde inte ta så lång tid att lära sig. :)
Flash börjar vara ganska stort och innehåller många delar. Så att ja det tar ett tag att lära sig. IOFS så kan du relativt enkelt komma igång och göra enklare saker. Men du kommer nog att behöva ha en hel del tålamod innan du kan lyckas med de större projekten
Jag rekomenderar varmt att du köper dig en bok. Eller kollar på biblioteket om de har någon bok. Skaffa åtminstone en bok för Flash MX då gränssnittet omarbetades helt till den versionen. Det har IOFS ändrats en del till MX 2004 också. Men inte i närheten lika drastiskt som mellan Flash 5 och MX.
Sedan behöver du ju inte köpa programmet för att känna dig för. Det finns en 30-dagars testversion att ladda hem på macromedias hemsida.
/Mirandir
i just flash tycker ja de funkar utmärkt o skippa o köpa bok. (bara man kan lite grundläggande programeringskunskaper)
ja har gjort ett flertal spel med avancerade funktioner i realtid, och de lärde ja mig enbart genom att experimentera! det e de som gör flash så kul, att de e lätt o koma igång o utvecklas med.
Tympanon skrev:
i just flash tycker ja de funkar utmärkt o skippa o köpa bok. (bara man kan lite grundläggande programeringskunskaper)
ja har gjort ett flertal spel med avancerade funktioner i realtid, och de lärde ja mig enbart genom att experimentera! det e de som gör flash så kul, att de e lätt o koma igång o utvecklas med.
mm håller med lär sig alltid bäst genom att exprimentera, fast lite teoretisk kunskap skadar nog aldrig