Det är ju bara att lägga:
_parent.gotoAndPlay("Namn_På_Labeln");
På sista framen i ditt utfade'nings klipp.
Då händer inget med huvudtislinjen förrän den fade'at klart.
Det är btw jag som svarat samma sak på Communen...
2 svar · 369 visningar · startad av hema80
Jag skulle vilja veta hur man får Flash att räkna ner, i frames respektive sekunder, innan den utför något.
Jag har en knapp, på main time line, med följande ActionScript:
on (release) {
kugg.gotoAndPlay(2); //En liten kort animation
start.gotoAndPlay("outGoing");
/*movieklippet med nuvarande del-innehåll fejdas ut */
}
movieklippet 'start' har alltså en framelabel vi namn outGoing, där startas en utfejdning på x antal frames. När den är klar vill jag att spelhuvudet på main time line hoppar till en framelabel. Jag hade kunnat lägga actionscript på sista framen på 'start's utfejdning, men det blir omständigt för jag har många del-innehåll och får då ha en utfejd för varje sida. Jag vet ju inte vilken knapp besökaren trycker på.
Jag vill alltså att det ska bli såhär:
on (release) {
kugg.gotoAndPlay(2);
start.gotoAndPlay("outGoing");
Räkna ner x frames eller x sekunder (alltså samma tid som det tar för fejden i mvc 'start' att bli klar) gotoAndPlay("nySida")
}
Hoppas ni förstår vad jag menar.... Tacksam för hjälp!
Det är ju bara att lägga:
_parent.gotoAndPlay("Namn_På_Labeln");
På sista framen i ditt utfade'nings klipp.
Då händer inget med huvudtislinjen förrän den fade'at klart.
Det är btw jag som svarat samma sak på Communen...
Jag förklarade ju varför jag inte ville ha det så! Då måste jag ha en utfejd för varje ställe spelhuvudet på huvudtidslinjen kan tänkas gå till. Jag har ju många knappar och vet ju inte vilken besökaren trycker på.
Jag ska förklara igen:
När man trycker på en knapp ska två saker hända:
1)Spelhuvudet, i movie clip vid namn start, ska hoppa till en frame label, där startas en utfejdning av grafiken i movie clipet.
2)Spelhuvudet på main time line ska vänta lika många sekunder som fejden i movie clippet vid namn start tar på sig att fejda ut. Sedan ska spelhuvudet (fortfarande på main time line) gå till en frame label.
Det är ju helt omöjligt att förklara med enbart text hur min fla ser ut. Åh va bökigt... Glöm allt som står ovanför och koncentrera dig enbart på nedanstående:
Om spelhuvudet kommer till en frame label med stop(); på sig. Går det inte då att få spelhuvudet att stanna där 20 sekunder och sen hoppa till en annan frame label? Är det omöjligt att åstadkomma det med ActionScript?? Kom igen nu CodeWarriors!!!!!!