är det någon som vet hur man gör en fade mellan två keyframes?
Fade mellan keyframes
6 svar · 271 visningar · startad av antonpower
http://www.webforum.nu/showthread.php?threadid=112220&forumid=14
en tidigare tråd som tar upp problemet
fattar inget!
Mirandir skrev:
Stoppa bilden i en grafisk symbol. Detta gör du enklast genom att markera den och trycka [F8]. Välj "Graphic symbol" och klicka [ok]. Se till att symbolen ligger i ett eget lager. Placera en ny nyckelbildruta på den bildruta där du vill att bilden skall vara helt synlig.
Gå sedan tillbaka till bildrutan där bilden startar i tidslinjen. Markera symbolen på "scenen" och öppna properies panelen. till höger finns en listmeny med titeln "color" ändra från "none" till "alpha" och skriv in 0 i textfältet som dyker upp. Nu skall bilden bli osynlig. Markera nyckelbildrutan i tidslinjen och gå åter till properties panelen. Där finns nu en listmeny som heter "tween". Ändra den till "motion" Nu skall bildrutorna mellan de två nyckelbildrutorna bli blå samt att det läggs in en pil som pekar från den första till den andra nyckelbildrutan.
Förstår du inte vad Mirandir menar med den här bra förklaringen, skulle jag tipsa om att du går de inbyggda Flash lektionerna, om och om igen tills du förstår vad det handlar om.
Lektionerna hittar du under "Help => Lessons". När du gjort dom ett par gånger har du fixat en bra grund att bygga vidare på.
jag kan flash ganska bra men jag kan inte hitta alpha i menyn till höger!
antonpower skrev:
jag kan flash ganska bra men jag kan inte hitta alpha i menyn till höger!
Men då kan du inte Flash tillräckligt bra, gå igenom lektionerna ett par gånger till så hittar du sen utan problem.
När man ska lära sig något nytt är det bra att börjar från grunden och sedan bygga vidare, istället för att hatta omkring och tro att andra alltid löser problemet åt dig.
Alpha hittar du under fliken Properties som vanligtvis är längst ner i mitten.