webForumDet fria alternativet

En slags "DOS-konversation".. Enkel animering.

Flash

5 svar · 274 visningar · startad av Gardell

Medlem sedan juli 2002688 inlägg
Frågan#1

Tjena!

Jag har stora problem.
Min första tanke var att göra en gifanimering men det bestämde jag mig för att det var väldigt plottrigt och för tidskrävande.

Men jag & Flash fungerar inte så bra ihop.
Jag är 99% nybörjare.

Det jag hade tänkt mig var en slags "konversation".
Det ska se ut som att man skriver, alltså bokstäverna skall komma upp efter en markör (den är inte nödvändig) sedan skall systemet svara med ett meddelande, ungefär som att sitta och grejja i DOS eller Linux. Att sitta och sätta dit bokstav för bokstav på varje ruta är inte så lockande.. Tänkte att det kanske finns någon inbyggd funktion för detta, då jag tycker mig ha sett det flera gånger förut?

En vanlig enkel animering alltså utan några krångligheter.

Om någon kan försöka berätta, eller eventuellt göra detta till mig så skulle jag bli väldigt glad.

Eller eventuellt berätta nåt annat sätt..

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

det känns som det finns mkt enklare sätt att göra "tecken-animeringar" ...kolla t ex detta brutalt extrema exempel i frågan...

telnet://towel.blinkenlights.nl/

[som är taget från en nyskapad tråd här]

Möjligt.. Typ javascript eller så?

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

jag har faktiskt ingen aning om just vilket sätt som är enklare... :) ...det beror ju på vad man behärskar för metoder också...

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Re: En slags "DOS-konversation".. Enkel animering.

Gardell skrev:

Det jag hade tänkt mig var en slags "konversation".