Finns det något gratis program för att skapa "Flash"?
Gratis Flash program?
10 svar · 9 608 visningar · startad av Webber2003
Nope, men hos Macromedia kan du ladda hem 30-dagars testversion.
JaktJanne skrev:
Nope, men hos Macromedia kan du ladda hem 30-dagars testversion.
Ja den kostar tyvärr en hel om man sedan vill köpa den *suck*
Swish är inte gratis
http://www.swishzone.com/
Gammal tråd, jag vet.
Men alla dessa flashspel, seriösa som oseriösa, kan väl knappast ha betalat flera hundra dollar för programmet?
Om du är van att jobba med kod så finns det utmärkta gratis alternativ till Flash IDE.
Tex. MTASC som är en kompilator för actionscript och med SWFmill kan du skapa själva swf filerna med ett XML baserat markup.
Kolla in https://www.osflash.org för info om de och andra intressanta open-source produkter för att skapa Flash innehåll.
Flex2 är en applikation för att skapa webbapplikationer som generar swf filer finns nu i beta version på labs.macromedia.com och är gratis, och kommer förbli så även efter betastadiet förutom enterprise versionen.
klart dom inte betalt felra hundra dollar!
dom laddar ner det gratis
Men man tycker ju att det inte borde vara någon omöjlighet för Macromedia att se om ex. ett flashspel är gjort i ett piratkopierat program.
Det finns inget serienummer eller liknande i en swf fil för att indentifiera om mjukvaran man använt är registread eller inte.
Spelutveckling på kommersiell nivå är dock knappast ett speciellt enkelt eller billigt arbete för amatörer. Några hundra dollar är verkligen en struntsumma om man jobbar med spelutveckling i flash.
Och på de företag jag jobbat för var det årligen en inventering för att kolla att alla program som är installerade har licenser.
Så att spel gjorda med flash skulle speciellt ofta vara gjorda med piratkopior förefaller i min mening vara mest en dåligt underbyggd fördom.
Jag skulle även tippa på att de är få seriösa utvecklare av flashspel som orkar koda med hjälp av Flash IDE nuförtiden.
Det är betydligt bättre med en bra editor typ SCiTE eller Eclipse och MTASC+SWFmill för den typen av jobb.