Det är bland det simplaste man kan göra! :D
Importera de bilder du vill använda, lägg dem på i ett varsitt lager och gör om dem till MovieClips eller Graphics.
Skapa en keyframe en bit fram i nåt lager och sedan en ytterligare en bit bort (förslagsvis med samma antal frames som mellan första framen och första keyframen). Markera bilden i första och sista framen och sätt alphan till 0 (kolla i propertiesmenyn så hittar du). Högerklicka sedan vart som hellst mellan keyframesen och välj "Create Motion Tween". Klart! :)
Hm, om du laddar upp bilderna i en .fla fil så kanske någon (jag) kan pula lite med den.
Ang det där med att bilderna kommer slumpmässigt, kanske du kan göra flera flash-filmer med olika bilder så låter du något script i själva hemsidan växla mellan de olika swf-filmerna.
Hm, om du laddar upp bilderna i en .fla fil så kanske någon (jag) kan pula lite med den.
Ang det där med att bilderna kommer slumpmässigt, kanske du kan göra flera flash-filmer med olika bilder så låter du något script i själva hemsidan växla mellan de olika swf-filmerna.
lyckades med att fixa bilderna att visa slumpmässigt.. jag skapade ett layer för varje bild och där den ena slutade började nästa bildsekvens! Sedan via ett actionscript så lyckades jag göra så de visades slumpmässigt:
// Randomisering!
var framePos = new Array();
// Start positionerna för varje bild.
framePos[1] = 1;
framePos[2] = 16;
framePos[3] = 34;
framePos[4] = 51;
rndPos = Math.floor(Math.random() * 4); // räkna ut en position mellan 1 och 4.
gotoAndPlay(framePos[rndPos]); // visa den uträknade positionen.
Men de Mika3l beskrev var väl inte bilder som på en rullande remsa? :q
Okey.. nu har jag lyckas med min slide (delvis), mitt problem ligger i att den visas inte på exakt samma sätt som i Flash MX 2004, som den gör i Internet Explorer... *skumt* ska den inte bli likadan som i "Test Movie"? :q